Počet zrušených veřejných výběrových řízení, která nenašla vítěze, se meziročně snížil o dvě. Ve sledovaném období jich bylo zrušeno pět v hodnotě 40 milionů korun, což je nejmenší finanční objem zrušených zakázek od roku 2016.

Z dosavadních výsledků tak vyplývá, že by letos veřejné zakázky v komunikaci a marketingu měly opět překročit miliardovou hranici. Loni úřady a veřejné instituce utratily za komunikaci 1,348 miliardy korun, což bylo o 18 procent více než v roce 2016.

Pozitivně se loni vyvíjel i počet zrušených soutěží. Zatímco v roce 2016 jich bylo 19, loni devět. Počet klesá každé pololetí, což asociace považují za pozitivní trend, který vypovídá o pokračující profesionalizaci úředníků odpovědných za komunikaci s občany.

"Věříme, že je to důsledek rostoucí míry profesionality ze strany zadavatelů při organizaci výběrových řízení v oblasti komunikace a marketingu," uvedla Lucie Češpivová z Asociace komunikačních agentur.

Analýza společnosti CEEC Research, která data pro obě asociace zpracovala, zkoumá celkem 23 různých kategorií veřejných zakázek.