Do finální fáze soutěže bylo nominováno 41 prodejen, kategorie nepotravinářské zboží byla zřízena letos nově.
"Prodejny byly důkladně hodnoceny nezávislými auditory na základě celé škály parametrů, ať už šlo o legislativní pravidla, hygienické podmínky nebo kulturu prodeje," uvedl viceprezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Pavel Mikoška.
"Do tohoto celorepublikového klání chceme postupně zapojit co největší množství prodejen, aby mohly ukázat, jak na tom jsou s kvalitou poskytovaných služeb, šíří sortimentu a vstřícností k zákazníkům," řekla prezidentka svazu Marta Nováková.
Metodika hodnocení byla založena na posuzování prodejen prostřednictvím "neznámého zákazníka", který při návštěvě prodejny hodnotil tři základní kritéria zákaznické spokojenosti. Těmi byla v případě prodejen s potravinami úroveň celkového vzhledu prodejny i jednotlivých úseků, kvalita zboží a úroveň služby zákazníkovi. U nepotravinových prodejen šlo celkový vzhled prodejny i jednotlivých úseků, sortimentní nabídku a kvalifikovanost personálu.
Podle pořádajících organizací je cílem soutěže šíření dobrého jména českého maloobchodu a pozitivního vnímání prodejců působících na území ČR zákazníky. Chce také motivovat obchodníky k dalšímu zlepšování služeb a celkově zlepšit vnímání postavení a role obchodníků v české společnosti.