Loni počet cestujících klesl na 418.000, což je nejméně za sedm let. Letošní počty cestujících se blíží úrovni let 2013 a 2015. V nejvytíženějších měsících, což jsou červenec a srpen, letiště odbavilo vždy přes 90.000 cestujících. "Stále jsou tři nejžádanější destinace Burgas, Heraklion a Antalya, avšak znovu se zvyšuje zájem o Egypt. Lidé se zase po dřívějších událostech v severní Africe přestávají bát," řekl Lang.

Mírný nárůst počtu cestujících na pravidelných linkách je daný zvětšujícím se zájmem o linku Brno - Mnichov, kterou v září a říjnu využilo na 2000 cestujících a vytíženost letadel se z 50 procent přiblížila k 60 procentům. "Očekáváme, že se vytíženost bude ještě zvyšovat. Zájmu pomohla změna letového řádu. Z Brna už se nelétá pozdě večer, ale v 19:00, díky čemuž lidé stihnou v Mnichově ještě přípoje," řekl Lang.

Dlouhodobě je nejvytíženější linka na letiště Londýn-Stansted, jejíž vytíženost se blíží 95 procentům. Další pravidelnou linkou už je pouze druhá nízkonákladová na letiště Londýn-Luton, linka do Eindhovenu byla na konci října zrušená.

Na letišti již od roku 2013 roste počet pohybů letadel, do statistiky se počítají také nákladní letadla, výcvikové či sportovní lety. Letos do konce října jich bylo 39.500, z čehož zhruba 70 procent tvoří výcvikové lety. "Cvičí tu například společnosti Flying Academy a Austrian Airlines," řekl Lang.

Podle Řízení letového provozu ČR (ŘLP) se díky silnějšímu provozu na letišti zvýšily také výnosy z přibližovacích a letištních služeb. "Svědčí to nejen o zvýšení počtu letounů, ale i o nárůstu maximální vzletové hmotnosti," řekl mluvčí ŘLP Richard Klíma. Největším zákazníkem ve využívání služeb je Travel Service ze 43 procent a Ryanair z 12 procent.

Začátkem listopadu se stala novým majitelem Letiště Brno firma Accolade, která jej koupila od firmy B.A.W.D.F. Letiště Brno má pronajaté na 50 let od Jihomoravského kraje, tedy do roku 2054.