Na Slovensku působí výrobci PSA, Kia a Volkswagen, v lednu se otevře v Nitře továrna Land Rover-Jaguar. "Zásadní rozdíl mezi námi a Českem je v tom, že nemáme žádnou mateřskou firmu, jako je Škoda. Proto se snažíme mateřské firmy přesvědčovat, aby i na Slovensku fungoval vývoj," uvedl Sinay. Zmínil, že jedna z japonských subdodavatelských firem chce umístit vývoj na košické univerzitě. Na Slovensku ve vývoji pracuje bezmála 2000 lidí, ideálem svazu je v roce 2020 o 1300 lidí více.

Svaz kromě snahy o umístění vývoje usiluje o vytvoření podmínek, které budou stimulovat investice automobilek i jejich subdodavatelů. "Například v Nitře už prakticky vyrostl kompletní areál, nicméně infrastruktura zatím zaostává a není u něj kde parkovat," řekl Sinay. Zmínil také, že stejně jako v Česku je v některých regionech problém shánět nové zaměstnance. "Už jsou de facto jen na jihu a na východě. Výroba by se proto mohla etablovat ještě na východě v Košicích," uvedl Sinay.

V posledních dvou letech byla produkce slovenských automobilek mírně přes milion aut, letos by měla být podobná. Do roku 2020 by se měla zvýšit na 1,2 milionu aut. Podíl automobilového průmyslu na celkovém slovenském HDP by měl růst z 12 procent v loňském roce na 14 procent za tři roky a počet zaměstnanců ze 129.000 až na 135.000. "Na poznámky o tom, zda Slovensko není příliš závislé na autoprůmyslu, říkám, že je potřeba říct, co bude hlavní částí ekonomiky. Nyní jsou podmínky pro výrobu aut. Pokud přijde nějaká krize, nezasáhne jen Slovensko a budou se s tím muset poprat všichni," dodal Sinay.