Nehody jsou na silnici přes takzvané Buchlovské hory časté. Kvůli množství zatáček a dlouhým stoupáním a klesáním si ji pro své jízdy oblíbili především motorkáři. Jak uvedl ředitel zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek, počet vážných nehod se přece jen podařilo v posledních letech snížit díky úpravám povrchu vozovky. Silničáři jej zdrsnili takzvaným mikrokobercem, zatáčky navíc mají protismykovou úpravu s lepší přilnavostí. "Udělali jsme, co jsme mohli," řekl ČTK Chudárek.

Letos policisté na kilometr dlouhém úseku silnice první třídy u Starých Hutí evidují šest nehod. "Jedná se o přehledný a dlouhý úsek, na kterém řidiči nedodržují pravidla silničního provozu. A to i přesto, že je v tomto úseku, těsně před a za křižovatkou, snížená rychlost na 70 kilometrů v hodině," sdělila uherskohradišťská policejní mluvčí Milena Šabatová.

Druhým nejrizikovějším místem pro motoristy ve Zlínském kraji je podle Allianz Automapy křižovatka severně od obce Veletiny, která leží zhruba na půli cesty mezi Uherským Hradištěm a Uherským Brodem. Poblíž tohoto místa na silnici I/50 se mezi lety 2014 a 2016 stalo pět nehod. Jeden člověk při nich zemřel a další dva se těžce zranili.

Také v tomto místě je přitom povolená rychlost omezena na 70 kilometrů v hodině. "Stačilo by, kdyby lidé tuto rychlost dodržovali. Velká část řidičů tudy ale jezdí více než sedmdesátkou," uvedl Chudárek. V budoucnu by proto podle něj mohlo být u Veletin nainstalováno úsekové měření rychlosti.

Třetí místo v regionu obsadil úsek silnice I/69 v katastru Vizovic na Zlínsku. Jen pár set metrů severovýchodně od města se v daném období staly čtyři nehody s celkem dvěma těžkými zraněními. Čtvrté nejrizikovější místo v kraji se nachází na třídě Tomáše Bati ve Zlíně. Na křižovatce s ulicí Přímá došlo v uplynulých třech letech ke 12 nehodám se dvěma těžce zraněnými. Pátý nejnebezpečnější úsek je pak v ulici Na Rynku v Kunovicích na Uherskohradišťsku. Na silnici I/55 zde při šesti nehodách utrpěli těžké zranění dva lidé.