CETIN provozuje mobilní i pevné sítě, které dříve patřily firmě O2. Ta stejně jako CETIN patří do skupiny PPF a je největším klientem firmy CETIN.

Mezinárodní telekomunikační provoz odbavuje CETIN prostřednictvím dvou ústředen v Praze a v Brně, které se vzájemně zálohují. V úterý došlo z dosud nezjištěných příčin k přetížení jedné ústředny, které se pak přeneslo i na druhou ústřednu.

Podle generálního ředitele společnosti CETIN Petra Slováčka jde o vážný výpadek, který ve své kariéře nezažil. "Systém pro mezinárodní volání jsme nasadili před několika měsíci a fungoval bez problémů. S americkým dodavatelem pracujeme nepřetržitě na odstranění problému," uvedl Slováček. Podle Frankla bude firma problémy zákazníků O2 kompenzovat. Jak zákazníky odškodní, oznámí O2 ve čtvrtek, sdělila ČTK její mluvčí Lucie Pecháčková.

Samotné systémy podle Slováčka nejsou nefunkční, ale zablokovalo se připojení k nim z jednotlivých zemí. Těch svazků jsou přitom desítky až stovky. Dnes odpoledne tak bylo možné se dovolat v rámci pevné sítě, v mobilní síti se v mezinárodním provozu dařilo spojit jen pět až 20 procent hovorů. Pecháčková odpoledne uvedla, že se pracuje na alternativním technickém řešení, které umožní problém zcela odstranit. "V současné chvíli je většina roamingového provozu opět funkční, nadále sledujeme stabilitu," sdělila krátce po 21:30.

Odborníci uživatelům při nefunkčním roamingu doporučují pořídit si předplacenou SIM kartu místního operátora. Řešením by mohla být i univerzální předplacená karta ChatSIM. Za celoroční poplatek je její majitel stále on-line ve 150 zemích na chatovacích službách jako Facebook Messsenger, WhatsApp a dalších.