Domácnosti mají zájem především o mytí oken a čištění koberců. Firmy mají úklid většinou pravidelněji rozložen do celého roku. Aktuálně mají zájem například o úklid po předvánočních večírcích.

"Najít volný termín během prosince na domácí úklid je téměř nemožné. Přetlak poptávky máme na všechny dny v týdnu včetně víkendů, a to až do konce roku," uvedl Robert Vojáček ze společnosti LidskáSíla.cz. Poptávka podle něj převyšuje možnosti firmy o 35 procent a sehnat novou pracovní sílu je velký problém. Průměrná částka za úklid dosahuje 628 korun. Úklidy u firmy objednávají častěji ženy.

"S pracovníky v úklidu je problém obecně, natož v exponovaných obdobích. Úklid je profese a uklízet neumí a nemůže každý, jak je obecně mezi lidmi zažité. A další nesnáz oboru je to, že není příliš prestižní v takových službách pracovat. Pak se potýkáme s nedostatkem pracovníků," sdělila majitelka firmy 111Uklid.cz Alice Žertová. I přes zvýšenou poptávku její firma před Vánocemi nezdražuje. "Ceny zůstávají zhruba stejné. Naší filozofií je vybudovat si stálou klientelu, která našich služeb využívá opakovaně. A ne pouze v předvánočním období," doplnila.

Ceny před Vánocemi nezvyšuje ani Top Class Service, její tržby za jednorázové úklidy jsou nyní zhruba dvakrát vyšší než v běžném období. Domácnosti mají největší zájem o mytí oken, čištění koberců a sedacích souprav. Firmy požadují hlavně úklid po různých společenských akcích.

"Zájem lidí o úklid a zajištění domácích prací se oproti loňsku celkově zvýšil. Před vánočními svátky je ale ještě daleko vyšší. V porovnání s loňskem je to 3,5násobně vyšší poptávka. Přičemž 40 procent těchto zakázek tvoří sezonní úklid a mytí oken. Očekáváme však, že hlavní nápor letos ještě přijde," uvedl spoluzakladatel firmy Supersoused.cz Lukáš Novák. Ceny v předvánočním období jsou podle něj srovnatelné s loňským rokem. Cena úklidu se pohybuje při klasické velikosti bytu 2+kk už od 450 korun až po 1000 korun při požadavku na velký předvánoční úklid.

Společnosti Herkules v porovnání s ostatními měsíci nyní vzrostly objednávky o 50 procent. "Naše firma nenavyšuje ceny ani za noční úklidy, ani za svátky. Ceny prostě zůstávají. Největší zájem mají klienti o mytí oken, strojové čištění čalounění a koberců a generální úklidy," dodala zástupkyně firmy Zdena Pourová.

Podle obchodního ředitele společnosti RPM Service Jana Smiovského firmy v mnoha případech dočerpávají rozpočty tak, aby se jim pro další rok nezkrátil objem peněz na tyto služby. "Tady skutečně vnímáme nárazové objednávky víceprací, zejména čištění koberců, sedacích souprav a židlí, mytí oken, případně voskování podlahových krytin," doplnil Smiovský.