Opraven nebyl podle něj celý úsek, ale jen jeho části. "V rámci této malé akce jsme řešili opravu úseků s nejhoršími technickými parametry tak, abychom nemuseli omezovat rychlost na této trati. Díky opravě technologické části trati budou moct vlaky jezdit mezi Velkými Žernoseky a Sebuzínem po obou kolejích obousměrně, což dosud nebylo možné.
Správa železnic opravila asi sedm kilometrů kolejového svršku, na zbytku zatím zůstává původní. "Zůstala tam spousta starých věcí, hlavně trakční vedení je téměř celé původní. Větší část svršku čeká na velkou investici," doplnil Kašpar. Díky dílčím vylepšením mohou vlaky jezdit o zhruba 10 kilometrů rychleji, tedy až 100 kilometrů za hodinu.
Opravy trati 072 stály 309 milionů korun bez DPH, částkou bezmála 229 milionů přispěje Evropská unie. Zbylé peníze uvolnil prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury stát.
Velká investice týkající se trati 072 by podle Kašpara měla přijít v horizontu pěti a více let. "Modernizační akce zahrnuje výměnu veškeré infrastruktury," dodal Kašpar.