Ahold se proto dohodl s dodavateli na navýšení jejich výrobních kapacit. Například společnost Rabbit Trhový Štěpánov investovala do navýšení výroby 40 milionů korun, a to do stavebních úprav či strojů a do zařízení na kostkování, mletí a balení masa. Kostelecké uzeniny pak do závodu v Plané nad Lužnicí investovaly 50 milionů korun, zejména do nových balících etiketovacích linek a automatických krájecích zařízení.

Jurečka doufá, že podíl masa z tuzemských chovů navýší i další řetězce a že rozšíří také nabídku o maso od menších producentů. "Tak, aby nebyli v té podmínce, že musí dodávat pro celou obchodní síť, ale jen pro lokální prodejny. Jsou některé obchodní řetězce, které na to začínají daleko více slyšet a začínají tyto projekty rozbíhat," dodal ministr.

Mluvčí řetězce Kaufland Michael Šperl ČTK řekl, že společnost maso nakupuje jen u prověřených dodavatelů, hlavně z České republiky, Německa a Rakouska. "Až 80 procent mladých býků do 24 měsíců bylo narozeno a vykrmeno v České republice," uvedl. Připustil, že u českých prasat ale procento tak vysoké není. "Dodavatelé z České republiky nejsou schopni vyprodukovat tak velké množství vepřového v naší požadované kvalitě," upozornil.

Hypermarkety Globus mají veškeré vepřové maso od českých dodavatelů - jde o Jatky Bajer Bučovice, Jatky Český Brod a Toro Hlavečník. "Pro cenově citlivé zákazníky, kterých je stále většina, není původ masa natolik rozhodující, aby byli ochotni si za český původ připlatit, proto jako řetězec musíme držet spíše nižší cenovou hladinu i v případě českého vepřového," řekla dnes mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Diskont Lidl uvedl, že podíl českého masa v nabídce nezveřejňuje.