"Musíme expandovat, abychom firmu ochránili před regionálními krizemi," řekl listu Financial Times generální ředitel PSA Carlos Tavares. "Tento podnik málem zaplatil životem za nadměrnou závislost na Evropě," dodal.
Na trh v USA se automobilka hodlá vrátit během příštího desetiletí. Značka Citroën tento trh opustila v roce 1974 a značka Peugeot ji následovala v roce 1991, píše Financial Times.
Cílem automobilky je podle Tavarese zvýšit do roku 2018 odbyt o deset procent. Do roku 2021 by pak měl odbyt stoupnout o dalších 15 procent. V loňském roce firma zvýšila prodej o 1,2 procenta na 2,97 milionu vozů. Oživení poptávky v Evropě totiž mírně převážilo nad útlumem v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích.
PSA patří mezi podniky, na které měl v uplynulých letech největší dopad pokles poptávky po automobilech v Evropě. Firma před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby obnovila ziskovost a snížila závislost na evropském trhu.
Předloni se automobilka dohodla na kapitálovém propojení s čínským partnerem Dongfeng. Akcionáři PSA schválili zvýšení kapitálu o tři miliardy eur (81 miliard Kč), v jehož rámci v podniku získaly čtrnáctiprocentní podíly firma Dongfeng a francouzská vláda.
PSA je po německém koncernu Volkswagen druhým největším výrobcem automobilů v Evropě z hlediska objemu prodeje. V České republice provozuje společně s japonskou firmou Toyota kolínskou automobilku TPCA.