Na Mělnicku už systém funguje a lidé v oblasti ušetří za jízdné až tisícikorunu měsíčně. Původně kraj plánoval zapojení dopravy z Kladenska na jaře, to ale z technických důvodů nelze stihnout, jde například o legislativní proces uzavírání smluv s dopravci. "Je třeba zpracovat návrh linkového vedení, jízdních řádů a především vše projednat s krajem, obcemi a dopravci," uvedl Drápal.
Úspora peněz a zjednodušení systému může také lidi motivovat k tomu, aby namísto osobních aut cestovali hromadnou dopravou. To má dobrý vliv na životní prostředí, klesá tím množství škodlivých emisí i dopravní zátěž.
Prahu podle Drápala čeká schvalování druhé etapy slučování pražské a středočeské veřejné dopravy, jde o dokument, podle kterého bude další integrace postupovat. Bude záležet také na dohodě se Středočeským krajem. "Společným zájmem je pokračování v integraci dalších částí okresu Mělník ve vazbě na již provedenou integraci Mělnicka a Neratovicka, aby došlo k vytvoření uceleného území, v rámci kterého budou moci všichni obyvatelé této oblasti čerpat výhod integrovaného systému," informoval Drápal.
Z Mělnicka denně do Prahy dojíždí zhruba 3000 lidí, právě jim integrace pražské a středočeské dopravy, která začala fungovat od letošního dubna, ušetřila náklady na dopravu i usnadnila nákup jízdenek. Do jednotného systému jsou zapojené i některé linky městské hromadné dopravy, město plánuje jejich rozšíření.
Podle Drápala je cílem nejen zapojit zbylé pražské příměstské autobusové linky do sjednoceného systému, ale také vytvořit společný integrovaný systém, kde Praha i Středočeský kraj budou rovnocennými partnery. Zapojeny by měly být nejen příměstské autobusy, ale například i železnice či městská hromadná doprava středočeských měst.