Kontroly ČOI se také letos zaměřily zejména na služby, které s pořádáním festivalu souvisejí, tedy občerstvení a ubytování. "Nejčastěji porušovali podnikatelé zákon o ochraně spotřebitele. Špatnou zprávou pro hosty karlovarských restaurací je, že ve většině případů se jednalo o závady zjištěné v celoročně provozovaných restauracích, nikoliv v sezonních stáncích s rychlým občerstvením," uvedl Řezáč.

V několika případech pracovníci ČOI zjistili při opakované kontrole v jedné provozovně stejné nedostatky jako při předchozí prověrce. Provozovatele za to čeká pokuta ve správním řízení, stejně jako za účtování v neprospěch spotřebitele ve výši až několika desítek korun. Pokuty na místě ukládali inspektoři například tehdy, když provozovatelé obchodů a služeb řádně neuváděli ceny nápojů, nesprávně účtovali v řádu několika korun nebo používali necejchované váhy a sklenice.

Zhruba čtvrtina kontrol se týkala ubytovacích služeb, kde ČOI odhalila pochybení méně často než ve stravování. Z 23 prověrek to bylo v osmi případech. Většina chyb spočívala v tom, že provozovatelé neseznámili spotřebitele s cenou ubytování. Ve dvou případech se pak inspektoři setkali s klamavou obchodní praktikou, kdy je hoteliér odmítl ubytovat, protože má hotel plně obsazen, avšak rezervační kniha prozradila opak.

Na kontrolách v průběhu MFF v Karlových Varech se vedle inspektorů ČOI z Plzeňského a Karlovarského kraje podíleli také pracovníci inspekce z Prahy, Českých Budějovic a Ústí nad Labem.