"Připravovaný program je na rozdíl od dřívějších úvah omezen pouze na škody na infrastruktuře, kde považujeme za férové pomoc poskytnout. Tomu odpovídá i celkový objem programu," uvedl mluvčí resortu Tomáš Neřold. Podle něj se program podpory teprve připravuje, podrobnosti k němu a lhůty, do kdy by se majitelé přístavů mohli o pomoc přihlásit, ministerstvo oznámí později.
Rejdaři žádali o finanční kompenzace nejen za povodňové škody, ale i za dny, kdy nebylo na Labi možné vozit zboží kvůli nízkému nebo naopak příliš vysokému stavu vody. Ťoka ale řekl, že kdyby stát rejdařům kompenzoval ztráty za dny, kdy nebylo možné plout, musel by podobnou logiku použít i u jiných skupin. S nadsázkou by se tak dalo říci, že by měl stát odškodnit cyklisty za to, že stále nemá dokončenou síť cyklistických stezek, zdůvodnil ministr záměr peníze provozovatelům lodí nevyplatit.
V Česku je v provozu 50 nákladních lodí, říční doprava zaměstnává skoro 2000 lidí, včetně profesí dodávajících služby pro potřeby říční plavby. Na opravy škod po povodních ministerstvo přispívalo i v jiných druzích dopravy. Podílelo se na opravách silniční i železniční infrastruktury, ve dvou vlnách přispělo obcím na obnovu místních komunikací.