British Airways by spojením s Aer Lingus získala vysoce cenná odletová a přistávací místa na hlavním londýnském letišti Heathrow, které je klíčovým uzlem pro dálkové lety a funguje na hranici svých kapacit. Aer Lingus navíc provozuje ze dvou irských letišť ziskovou a rozrůstající se síť transatlantických letů do Spojených států.
Převzetí Aer Lingus by muselo mít podporu dvou největších akcionářů: irské vlády a konkurenčních nízkonákladových aerolinek Ryanair. Ryanair má v Aer Lingus podíl skoro 30 procent. Vláda v Dublinu vlastní čtvrtinový podíl. Jeho prodej zahrnula do privatizačního plánu, na kterém se dohodla s mezinárodními věřiteli v rámci programu finanční pomoci z roku 2010. Privatizační plán před 18 měsíci pozastavila. Irský ministr dopravy o víkendu zdůraznil, že Dublin bude jakoukoli nabídku na koupi Aer Lingus vyhodnocovat velmi pečlivě a s ohledem na její možný vliv na zaměstnance či hospodářskou soutěž na leteckých linkách z Irska.
Správní rada Aer Lingus předchozí dvě nabídky od IAG rovnou zamítla, neboť prý byly podhodnocené. Nejnovější návrh má hodnotu 2,55 eura za akcii, tedy o deset centů víc oproti dřívější nabídce. Akcie IAG dnes dopoledne na londýnské burze připisovaly přes tři procenta.