Celková částka za pořízení 25 nových trolejbusů se pohybuje okolo 400 milionů korun, Regionální operační program Střední Morava (ROP) přispěl částkou 251 milionů korun. Průměrná cena kloubového trolejbusu činí 14,5 milionu korun, sólo trolejbus přijde asi na 11,4 milionu Kč (obojí bez DPH). Dodáním posledních pěti vozidel je velká zakázka završena.

"Díky projektu nyní jezdí na našich linkách 25 nových trolejbusů, což je téměř polovina trolejbusového vozového parku. Tak rozsáhlou obnovu během dvou let bychom si bez podpory ROP nemohli dovolit. Snažili jsme se maximálně využít příležitosti, která zde existovala a která se možná v takové podobě a v takovém rozsahu už nebude opakovat," uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Podle mluvčího společnosti Vojtěcha Cekoty jsou všechny nové trolejbusy nízkopodlažní a patnáct z nich je navíc vybaveno klimatizací. DSZO loni a předloni získala deset sólo vozidel a 15 kloubových trolejbusů. Deset nových vozidel je vybaveno dieselagregátem, což jim umožňuje provoz i v případě výpadku elektřiny.

Nová vozidla mají záruku 36 měsíců a jejich životnost je plánována na 13 let. "Na linky MHD vypravuje DSZO v současnosti již asi 98 procent nízkopodlažních vozidel, o víkendech a svátcích dokonce 100 procent. Zbývající středopodlažní trolejbusy jsou nasazovány pouze na kratší služby a jako náhrada za nízkopodlažní trolejbusy v servisu," doplnil Cekota.

DSZO využívá v městské hromadné dopravě na území Zlína, Otrokovic a obce Želechovice nad Dřevnicí 56 trolejbusů.