V období od ledna do července stoupl prodej BMW o deset procent na zhruba 1,03 milionu vozů. Rival Audi ve stejném období prodal pouze o 12.397 vozů méně. Před rokem tento rozdíl činil přes 21.000 vozů, což znamená, že náskok BMW v meziročním srovnání klesl o zhruba 40 procent.

V samotném červenci dokonce prodej Audi překonal prodej BMW, když meziročně stoupl o téměř deset procent na 144.000 vozů. V měsíčním prodeji tak letos značka Audi porazila BMW již potřetí.

Společnost BMW se stala jedničkou světového trhu s luxusními automobily v roce 2005, kdy na tomto postu vystřídala německého konkurenta Mercedes-Benz. Toho pak v roce 2011 předstihla rovněž značka Audi, napsala agentura Reuters.

Audi je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen. Ten je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se chce stát největším výrobcem aut na světě.