V posledních letech počet obětí dopravních nehod v Jihočeském kraji klesal. "Obáváme se, že letos se nám v tomto trendu nepodaří pokračovat," uvedl Bajcura. Například loni zemřelo na silnicích v regionu 54 lidí. Nejvíce tragických havárií je většinou v letních měsících, které teprve přicházejí.
Od letošního ledna do konce května se stalo 1378 dopravních nehod. Je to jen o 33 více než v prvních pěti měsících loňského roku. "V tomto případě se statistika výrazně nezměnila. Ale přibyly tragické události," uvedl Bajcura.
Nejčastěji důvodem nehod je, že řidič nepřizpůsobí jízdu okolnostem. "Když to zjednoduším, tak na náledí je i 40 kilometrů za hodinu rychlost, kdy auto těžko ovládáte. Řidiči musí vždy hledět na podmínky, za kterých se na cestu vydávají," řekl Bajcura.
Podle něj největší podíl na tragických nehodách mají mladí lidé. Jde o skupinu řidičů ve věku od 18 do 30 let. "Nemají takové zkušenosti a často přeceňují své schopnosti," uvedl. To platilo zřejmě i při tragické havárii, která se stala o víkendu na Táborsku. Mladý muž ve vysoké rychlosti zavadil o obrubník, naboural do zdi domu a vůz se otočil na střechu. Na následky zranění zemřela jeho spolujezdkyně.
Riskantní jízda stála také za nejtragičtější havárií letošního roku. Při ní v polovině ledna zemřeli u obce Pleše na Jindřichohradecku tři mladí basketbalisté. Vyšetřování vyloučilo jakoukoli technickou závadu na stroji. Příčinou tragédie byla rychlá jízda na mokré vozovce.
"Možná by si lidé někdy měli rozmyslet, jestli musí za každou cenu všude jezdit autem. Třeba by pro ně byl jednodušší i bezpečnější autobus nebo vlak. A pokud skutečně jedou autem, tak by si měli uvědomit, že pospíchání se jim nemusí vyplatit," řekl Bajcura.