Dálková autobusová doprava prožívá v Německu v posledních letech velký rozvoj. Loni ji na vnitroněmeckých linkách využilo přes devět milionů lidí, z toho desetinu tvořili noví pasažéři. K autobusům přecházejí především bývalí železniční cestující, protože ceny za jízdenky na autobus jsou výrazně nižší než za jízdenky na vlak.
Zvýšenému zájmu cestujících o autobusy ale neodpovídá infrastruktura. Nádraží v západní části německé metropole, které je hlavním berlínským uzlem pro dálkovou autobusovou dopravu, bylo postaveno v roce 1966, kdy se počítalo s několika tisíci spojů ročně. V roce 2007 ale terminál odbavil 65.000 přípojů a v posledních letech se objem dopravy ještě výrazně zvýšil. Berlínský dopravní podnik BVG očekává, že letos využije autobusové nádraží na 150.000 spojů.
Berlínská radnice kvůli situaci zvažovala vybudování druhého autobusového nádraží ve východní části města nebo v areálu zrušeného letiště Tempelhof. Nakonec se ale rozhodla investovat do přestavby současného terminálu. S rekonstrukcí by se mělo začít ještě v letošním roce, dokončena by měla být v roce 2017. Zatím není jasné, zda si práce vyžádají dočasné omezení provozu na autobusovém nádraží.