Nová oblast pátrání má rozlohu 319.000 kilometrů čtverečních a nachází se asi 1850 kilometrů západně od australského přístavu Perth. Vymezení nové oblasti vychází z údajů radarových dat nasbíraných během letu mezi Jihočínským mořem a Malackým průlivem. Z nich vyplývá, že letadlo se pohybovalo rychleji, takže se jeho dolet zmenšil.

Pátrání po troskách v Indickém oceánu v posledních dnech znemožňovalo špatné počasí. Dnes se ale počasí umoudřilo, takže se do záchranné operace opět mohla zapojit záchranářská letadla. Do zóny bylo vypraveno deset letounů a šest lodí, sdělil John Young z Australského úřadu pro námořní bezpečnost (AMSA).

Záchranáři uvedli, že nová oblast je pro pátrání výhodnější, protože je blíž k pevnině a protože počasí v ní bývá klidnější. Také hloubka oceánu zde není taková, s výjimkou mořských příkopů sahá od 2000 do 4000 metrů, uvedl Young.

Naděje na možné nalezení letadla ve středu zvýšila satelitní společnost GISTDA. Ta oznámila, že její technologie odhalila v moři 2700 kilometrů od Perthu asi 300 plovoucích předmětů o velikosti od dvou do 15 metrů. Zda jde o trosky letadla, ale není schopna potvrdit. Byly asi 200 kilometrů od místa, kde předtím francouzský satelit objevil 122 kusů materiálu.

Malajsijský ministr obrany a dopravy Hishammuddin Hussein na dnešní tiskové konferenci prohlásil, že zmíněné plovoucí předměty odhalené satelity mohou být troskami letadla, ačkoli se nacházejí stovky kilometrů od nově stanovené zóny. "Vzhledem k oceánským proudům může být nová oblast pátrání v souladu s potenciálními troskami identifikovanými na různých satelitních záběrech v uplynulém týdnu," konstatoval Hussein.

Letadlo letící 8. března z Kuala Lumpuru změnilo kurz a místo do Pekingu zamířilo na jih. Na palubě bylo 239 lidí a malajsijské úřady už vyloučily, že někdo z nich přežil. O příčině havárie se spekuluje. Nejčastěji se uvažuje o únosu či sabotáži, ale vyloučeny nejsou ani technické problémy.

Mezinárodní policejní organizace Interpol dnes oznámila, že malajsijské úřady vůbec neověřovaly letos do zmizení letounu platnost dokladů cestujících v mezinárodní databázi. Výsledkem toho nebyl podle agentury Reuters problém pro dva lidi vstoupit na palubu stroje s ukradenými pasy rakouského a italského občana.