"Jde o součást velké zakázky, která získala dotaci 75 procent pořizovacích nákladů z prostředků EU v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava. DSZO tak získá dohromady 25 nových trolejbusů. Z toho devět nových trolejbusů bylo dodáno do Zlína loni," uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň s tím, že zbylé vozy budou dodány do konce roku.
DSZO je koupí od zmíněného plzeňského dodavatele. Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů, které jezdí ve 30 zemích světa. Plzeňská firma letos chce vyrobit více než 300 trolejbusů, třikrát více než loni. Zamíří do bulharských měst, do Rigy, Bratislavy, Szegedu a měst ČR. V tuzemsku je zlínský dopravní podnik jedním z nejvýznamnějších odběratelů firmy.
Cena sólo trolejbusu činí podle Cekoty přibližně 11,4 milionu korun, kloubový trolejbus stojí asi 14,5 milionu (bez DPH). Nové trolejbusy se do Zlína přepravují po silnici kamionem. Čtyři nová vozidla byla již vybavena zlínským informačním systémem, dostala přidělena evidenční čísla a absolvovala zkušební jízdu. V provozu nahradí nejstarší stroje. Podle vedoucího údržby Antonína Červenky nový trolejbus ročně u DSZO najede přes 80.000 kilometrů.
DSZO využívá v městské hromadné dopravě na území Zlína, Otrokovic a obce Želechovice nad Dřevnicí 56 trolejbusů. Jejich průměrné stáří činilo na konci uplynulého roku 9,7 roku. DSZO si v tomto roce připomíná 70. výročí zavedení trolejbusové dopravy ve Zlíně. Pravidelný provoz trolejbusů ve Zlíně byl slavnostně zahájen 27. ledna 1944.