V roce 2012 se prodej aut v zemi snížil o 2,9 procenta. Vývoj v Německu odráží problémy v celé Evropě, kde je poptávka po autech nejnižší za téměř dvě desetiletí.
V samotném prosinci se však prodej zvýšil, a to o 5,4 procenta na 215.320 vozů. Oživil tak z listopadového propadu o dvě procenta.
Německo je domovem předních automobilek, jako Volkswagen, Daimler a BMW. Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, si loni udržel pozici jedničky na trhu s podílem 21,8 procenta, i když jeho prodej byl nižší o 4,6 procenta. Prodej Škody v Německu stoupl o 8,7 procenta a Seatu, který patří také do skupiny Volkswagen, o 22,4 procenta.
Pokles prodeje zaznamenaly všechny tři německé značky luxusních aut - BMW, Mercedes-Benz a Audi. Mírně rostl prodej Porsche. Počet registrací vozů Jaguar vzrostl o 30,1 procenta a Land Rover o 11,8 procenta.
Vysoký propad o zhruba pětinu zaznamenaly Citroën, Chevrolet a Peugeot. Ze zahraničních značek mírně vzrost prodej jihokorejských Hyundai a Kia, prodej Mazdy byl vyšší o desetinu.
KBA v prohlášení dodala, že z celkového počtu nově registrovaných vozů bylo 50,9 procenta s benzinovým motorem a 47,5 procenta s naftovým. Podíl vozů s alternativním pohonem stoupl na 1,6 procenta. Počet registrací vozů s elektrickým motorem se zdvojnásobil na 6051. Nejoblíbenější barvou zůstává červená a šedá, roste podíl bílých vozů. Podíl červených vozů byl 28,3 procenta a šedých 27,7 procenta.
Prodej osobních aut se loni snížil i ve Francii, a to o 5,7 procenta. naopak ve Španělsku díky vládním subvencím trh oživil a prodej zde vzrostl o 3,3 procenta. V roce 2012 se ale španělský trh propadl o 13,4 procenta.
Evropský automobilový trh byl loni pod tlakem negativních dopadů dluhové krize na ekonomiku. Evropští spotřebitelé kvůli rostoucí nezaměstnanosti omezovali nákupy dražšího zboží, v posledních měsících se však na evropském automobilovém trhu objevují známky oživení.