Kromě Prahy jezdí přímé vlaky z Moskvy do Helsinek, Paříže nebo Nice, uvedl u příležitosti příjezdu prvního spoje Michal Štěpán, náměstek ředitele Českých drah pro osobní dopravu. V současnosti využívá spoje mezi oběma městy 200 až 240 pasažérů, do budoucna může toto číslo vzrůst až na 400 cestujících, čemuž by mělo odpovídat i navýšení kapacity ve vlacích. Ty nyní jezdí s osmi vozy, do budoucna by se podle zájmu cestujících mohly rozrůst až na dvanáctivozové soupravy.

Spojení Praha Moskva je komerčním projektem Ruských drah (RŽD), které jej provozují prostřednictvím dceřiné společnosti FPK. Ruský dopravce zároveň nese náklady na provoz a rovněž mu plynou výnosy z jízdného. České dráhy ruskému dopravci na našem území zajišťují některé služby, jako je poskytnutí strojvedoucího, výprava vlaku nebo servisní služby na odstavném nástupišti. Kromě poplatků za tyto činnosti ČD rovněž náleží provize z jízdenek, které na spoj samy prodají, řekl ČTK mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský.

Vlak v současnosti tvoří starší východoněmecké vagony ruských drah. Do budoucna ale dopravce slibuje nasadit nově vyrobené vagony od firmy Siemens z let 2012 a 2013.

Ceny pro dospělé začínají na 5653 Kč u jízdenky pro druhou třídu v oddíle se třemi lůžky. Jízdenka do první třídy v oddíle pro jednoho cestujícího vyjde na 9898 Kč, uvedly ČD. Kromě toho dopravce nabízí slevy pro děti a seniory nebo skupinovou slevu pro šest a více cestujících.