Šampionát začne na přelomu února a března v Abú Zabí a piloti zavítají i do Malajsie (Putrajaya), polské Gdyně, britského Ascotu, amerického Dallasu, Las Vegas a také do Číny, kde první listopadový víkend mistrovství světa skončí.
"Před třemi lety to byl neskutečný rok, teď byl dlouho klid. Takže se strašně těším a samozřejmě doufám, že série bude fungovat dlouhodobě," řekl na dnešním setkání s novinář Šonka, povoláním armádní pilot.
Organizátoři chtějí, aby závody byly atraktivní, ale také bezpečnější, neboť právě v posledním roce 2010 došlo k několika nehodám. "Tvrdě jsme pracovali, tři roky jsme dolaďovali veškeré detaily s důrazem na bezpečnost, abychom celý sport posunuli na vyšší úroveň," nechal se slyšet šéf seriálu Erich Wolf.
Piloti létají rychlostí až 400 kilometrů v hodině těsně nad vodní hladinou mezi pylony, hodnotí se přesnost a rychlost letu. V novém ročníku pořadatelé zavedli několik technických novinek včetně stejných motorů a vrtulí, změněna jsou také pravidla hodnocení od rozhodčích.
"Před třemi lety byly obrovské rozdíly ve výkonech motorů, takže teď to asi promíchá pořadím. Bude to o tom, jak kdo umí létat," uvedl Šonka. "Já samozřejmě doufám, že se mi podaří prosadit výš," věřil český pilot, který se před třemi lety pohyboval v závěru výsledkových listin.
Vedle Bonhommea, který získal poslední dva tituly, budou na přední příčky pomýšlet také bývalí mistři světa Rakušan Hannes Arch a Američan Kirby Chambliss či Maďar Peter Besenyei.