Recenze: Dokonalé stopy vedou čtenáře s jistotou za dokonalým zločinem

(Autor: internal)
6. srpna 2018
08:00

Téměř dokonalý zločin v bezchybně napsané detektivce. Tak se dá shrnout první setkání s inspektorem Lucem Callanachem. A oběti ubíhá čas...

V odlehlém koutě Skotské vysočiny shořelo tělo Elaine Buxtonové. Jediné, podle čeho může policie pohřešovanou právničku identifikovat, je zub a cár zkrvaveného šátku. V tajné místnosti kdesi v Edinburghu mezitím skutečná Elaine Buxtonová vyděšeně křičí do tmy. Inspektor Luc Callanach opustil slibnou kariéru u Interpolu a začíná od nuly. Obstojí před novými kolegy i ve střetu s vrahem, který za sebou pečlivě zahlazuje všechny stopy?

5103424:full:true:true

Autorka Helen Fields je důkazem, že za snem se vyplatí jít, i když to zpočátku něco stojí. Právnička s třináctiletou praxí se stala scenáristkou a producentkou v produkční společnosti, kterou vedli společně s jejím manželem. V té době vlastním nákladem vydala své první dvě fantasy knihy, do povědomí čtenářů se však vryla až sérií Inspektor Luc Callanach. Nyní žije s rodinou v Hamsphiru, kde ráda chodí do kin, divadel, ale třeba také na kurzy karate. Její scenáristická praxe jí nejspíš pomohla ke stvoření chytlavého, svěžího a přitom napínavého příběhu, který se odvíjí jako dobrý film.

Vypracované postavy nabízejí pohled z několika úhlů, čtenář je tak napnutým divákem v nebezpečné show vrcholící vskutku skvělou pointou. Dvojice detektivů mu přiroste k srdci, má šanci i pronikat do nitra pachatele, kterého sice zná, ale na napětí to knize neubírá. Informace navíc: zatím se velmi opatrně mluví i o filmovém zpracování. Dokonalé stopy jsou zkrátka dokonalou detektivkou, již si užijete u vody stejně jako večer před usnutím.

Hodnocení: 95 %

Helen Fields

Dokonalé stopy