Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 14°C

Recenze: Hora mezi námi je dalším příběhem, který na papíře předčí hollywoodské hvězdy

Filmová verze knihy Hora mezi námi režiséra Hany Abu-Assada s Kate Winslet a Idrisem Elbou v hlavních rolích byla v českých kinech uvedena 5. 10. 2017.  (Autor: internal)
27. listopadu 2017
17:29

Příběh téhle knihy přesahuje svou obálku až do kin. Ovšem jen aby znovu ukázal, že ani oblíbené hollywoodské star ho nepřekonají. Byť je ve své filmové podobě celkem slušný, sáhněte raději po tištěné verzi.

Kolik už jsme na plátnech kin a na stránkách knih poznali takových příběhů? Desítky. Počínaje Robinsonem Crusoe k nám sem tam přicházejí dobrodružné osudy lidí, kteří se ne vlastní vinou ocitli daleko od civilizace odkázáni přinejmenším sami na sebe, aby přežili. Spolu s knihou Hora mezi námi přichází také bouře ochromující provoz na letišti v Salt Lake City. Novinářka Ashley je nervózní, že nestihne vlastní svatbu, a na chirurga Bena čekají pacienti. Ačkoli se tihle dva vůbec neznají, objednají si spolu charterový let, aby se navzdory nepříznivému počasí dostali domů včas.

Podívejte se na upoutávku filmové verze:

Video  Filmová verze knihy Hora mezi námi režiséra Hany Abu-Assada s Kate Winslet a Idrisem Elbou v hlavních rolích byla v českých kinech uvedena 5. 10. 2017.  - Motto, CinemArt, INT

Jak asi všichni čekáme a jak prozrazuje předem i synopse, jejich letadlo ale havaruje a oni se ocitají uprostřed zasněžených hor bez naděje na záchranu. Jak dlouho tu budou uvězněni? Jak si obstarají potravu a přístřeší? Hledají k sobě vztah, přehodnocují minulost a čelí krutým nástrahám nemilosrdné divočiny. Dramatický boj o přežití v extrémních podmínkách v nich probudí sílu, o níž neměli tušení... Podlehnou v mrazivé pustině zraněním těla a duše, nebo znovu uvěří v lásku?

Dámy a pánové, máme tu klišé I. třídy! Dva neznámí lidé opačného pohlaví, zranění, bez pomoci, kontaktu s dalšími lidmi, bez jídla a bez pořádných kožichů v mrazu a pustině. A ještě k tomu ta láska. Jenže autor Charles Martin (48) dokázal neuvěřitelné. „Chápe sílu příběhu a používá ho k tomu, aby měnil duše a životy svých postav i čtenářů...," řekla o něm kritička Patti Callahan Henry z New York Times. Tento spisovatel je, jak sám říká, hlavně milující manžel a otec tří synů. Má rád bojová umění a od října 2012 je také držitelem černého pásku. A autorem knihy, která by snadno mohla skončit jako škvár, nestalo se však.

3789183:full:true:true

V průběhu knihy poznáváme oba hlavní hrdiny předtím, než je tragédie svedla dohromady. V knize je několik nejasností nebo lépe nelogičností, přesto ubíhá příjemným tempem a čtenáře ji baví číst. V některých pasážích je také možná příliš technických specifik, která řadě čtenářů mohou připadat nesmyslná, nejasná a zbytečně matoucí. Na pozadí přírody plné nástrah a všudypřítomného dobrodružství sledujeme prostý příběh dvou lidí, který by se mohl prakticky odehrát kdekoli, ale právě vyostřená situace je nutí vyhnout se kličkování a jednat (víceméně) přímo. Hora mezi námi je zkrátka počtení, které si užijete.

Charles Martin

Hora mezi námi

Vydavatel: Motto, 2017