Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek

Recenze: Putin jako loutkoherec - odhalená tvář Ruska, kde pravda neexistuje

Recenze: Putin jako loutkoherec - odhalená tvář Ruska, kde pravda neexistuje  (Autor: nakladatelství Dokořán)
3. března 2017
12:37

Probuzené Rusko vyvolává ve společnosti smíšené pocity. Důležitější je ale pochopit, z jakého podhoubí současný stav vzešel. Novinář Peter Pomerantsev se v knize Nic není pravda a všechno je možné snaží osvětlit vývoj světa, kde je realitou zrovna to, co se určí.

Novinářská profese je velmi specifická a člověk se při ní dostane do kontaktu s mnoha lidmi, jejichž příběhy, navíc tváří v tvář, by ho jinak jako laika zcela minuly.

Autor knihy toho využil, jak jen mu počet stránek dovolil, ale přesto to čtenáři může připadat málo. Jeho vyprávění je někdy až tak neuvěřitelné, že by potřeboval víc, aby pochopil, že se mu to nezdá. A Pomerantsev si to uvědomuje. Přesto člověka nechává vplout do ruských reálií se vším všudy a nekompromisně odhaluje myšlenkové pochody a mentalitu lidí žijících v matičce Rusi. Nejde však o ty dobromyslné chudé Rusy, jde o tu část, která vládne nebo vládnout chce.

A v tom je celá hrůznost autorova sdělení, která vyhřezne na povrch obzvlášť po finálním srovnání s podmínkami, které panují v západním světě. Co je vlastně pravda? A bojujeme vlastně na Západě za pravdu, nebo jde jen o naši vytvořenou ulitu?

Výsledek knihy můžeme pojmout různě, nedá se jí ale upřít perfektní analýza největší země na světě, která otevře oči každému. Kterým směrem, to už je jen na nás.

Peter Pomerantsev

Nic není pravda a všechno je možné

nakladatelství Dokořán, 2016

250 stran

zvonik54 ( 4. března 2017 11:52 )

Zaplať Pán Bůh za internet, čili za to, že si mohu z toho marasmu vyplodů všech možných i nemožných novinářů a píšušniků udělat svůj vlastní názor podle toho, za koho ten novinář kope. A to mi věřte, vždycky za nějakou ideologii kope! Jedna ideologie je buď sjednocení lidí a národa bez ohledu na vlastní já. Druhá ideologie je založena na soukromém egu s tvrzením o základních lidských vlastnostech, že jen tak jsou správné ke zbohatnutí jedince a prosperitě. Podle toho, jak je každý člověk vychován k sobectví, se pak přidruží k té, či oné ideologii a začíná se s ní ztotožňovat. To vede v demokracii ke konfliktním názorům a nakonec k válkám. A mnozí lidé války chtějí, proto dělají svou novinářskou praxi s inklinací, za koho kopou.

fotrpjotr ( 3. března 2017 13:36 )

Pěkný hoax,příště něco o ožralovi Havlovi.

nezadat1 ( 3. března 2017 13:24 )

Bože jak jsem šťasten,že Žiji v v pravdomluvné Evropě která tak dobře popisuje to multikulturní obohacování muslimama.To je strašný jak nás Putin zahrnuje správami o atentátech,hořících městech a vraždění křesťanů.Má to ale marný nikdo tomu nevěří a filmy o tom všem jsou podvrhy natočené Putinem.S radostí bych projevil úctu Makrele kopancem do řiti.