Na jednokolejku v Ostravě znovu vyjela tramvaj
Na trati v Ostravě, kde 11. dubna došlo ke srážce tramvají, byl v pondělí krátce před 16:00 obnoven provoz. Aktualizováno v 18:15
Aktualizováno - 16.14. Na trať ostravské jednokolejky, kde se 11. dubna při tragické nehodě srazily dvě soupravy, dnes opět vyjely tramvaje. Dopravní podnik provoz po dohodě s Drážní inspekcí obnovil krátce před 16:00. Trať je nyní proti dalším srážkám o něco více zabezpečena. Jde ale o provizorní řešení. To konečné dopravce chystá do konce roku.
Opatření ke zvýšení dosavadního zabezpečení provozu a) služební mobilní telefony ve všech tramvajích Řidiči ve všech spojích provozovaných na této trati jsou vybaveni služebním mobilním telefonem pro potřeby povinné „odhlášky“ dispečerovi, který řídí provoz na této trati. b) výstražné světlo Výjezdy z výhyben jsou vybaveny výstražným světlem, které upozorní řidiče na povinnost ohlásit se telefonem dispečerovi. c) výstražná tabule „ODHLÁŠKA“ Ke zdůraznění povinnosti volat telefonicky dispečera je navíc instalována tabule s nápisem „ODHLÁŠKA“. d) povinnost pravidelné „odhlášky“ Bez telefonického rozhovoru řidiče tramvaje s dispečerem při každém zastavení ve výhybně nesmí řidič vjet do jednokolejného úseku. e) snížení povolené rychlosti Povolená maximální rychlost tramvají byla v méně přehledném úseku trati snížena ze 60 km/h na 40 km/h.
První tramvaj vyjela asi s 20 cestujícími ze stanice Vřesinská směrem do Kyjovic. Při cestě tam ji nečekalo žádné křižování. Při cestě zpátky bude muset řidič ve Vřesině počkat na protijedoucí vůz, řekl mluvčí podniku Miroslav Albrecht. Právě to se ale před časem nestalo a čtyřiadvacetiletý řidič na jednokolejku vjel. V protisměru se pak srazil s druhou soupravou. Mluvčí Drážní inspekce Zdeňek Neusar uvedl, že dopravní podnik nyní ve vlastním zájmu konzultuje kroky a opatření, které přijímá, s drážními inspektory. "Na konci vyšetřování vydáme bezpečnostní doporučení. Dopravní podnik chce už nyní předejít dalšímu doplňování zajištění trati. Proto s námi vše konzultuje," dodal. Světla budou na dálkové ovládání a řidič je sám bude vypínat. Toto opatření dopravní podnik přijal především kvůli cestujícím, kterým by nemuselo být příjemné vidět, že tramvaj vjíždí na trať v době, kdy jí svítí červená. Po obnovení provozu bude bezpečnost na trati ale stále záviset jen na řidičích. Ještě do konce roku chce proto vedení dopravního podniku na místě nainstalovat elektronický zabezpečovací systém, který by definitivně vyloučil selhání lidského faktoru.