Sobota 24. říjen 2020
Svátek slaví Nina, zítra Beáta
Zataženo, déšť 15°C

Při tragédii na D1 zemřela žena a dítě: Děsivá statistika odhalila pravdu o kamioňácích

Autor: ČTK - 
26. září 2020
05:01

Kamiony se při nehodách na dálnicích stávají nebezpečnějšími než na jiných cestách. V průměru zapříčiní 39 procent smrtelných nehod a 27 procent nehod s těžkým zraněním. Nejhorším místem je úsek dálnice D1 kolem Brna, kde bourají častěji. Mezi hlavní příčiny patří nepozornost řidičů a jízda po nesprávné straně. V pátek na to upozornil BESIP. Loni vinou řidičů nákladních vozů zemřelo na všech silnicích 67 lidí a 182 bylo těžce zraněno. Celkem se stalo 11.010 nehod kamionů.

"Došlo k meziročnímu nárůstu počtu usmrcených vinou řidičů nákladních automobilů o 12 osob. Předpoklad pro rok 2019, který počítal s nejvýše 55 usmrcenými, tak splněn nebyl. V případě těžce zraněných vinou řidičů nákladních automobilů naopak došlo k meziročnímu poklesu o 43 těžce zraněných osob," uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.

Podle vedoucího Besipu Tomáše Neřolda je nejčastější příčinou smrtelných nehod kamionů nevěnování se řízení s 26procentním podílem. Ve 12 procentech případů smrtelných nehod šlo o jízdu po nesprávné straně. K nehodám kamionů často vede také nepřiměřená rychlost, respektive její nepřizpůsobení stavu vozovky nebo vozidla a také nesprávné vyhodnocení situace, jako je například nedodržení bezpečné vzdálenosti.

Nejvíce takových nehod mají podle statistik na svědomí řidiči ve věku mezi 45 až 54 lety. Nejvíce fatálních nehod pak zavinili řidiči s praxí nad 30 let.

Video Děsivé záběry na tragédii na dálnici D1 u Brna - HZS JMK

Při hromadné nehodě dvou kamionů a čtyř osobních aut na dálnici D1 na okraji Brna zemřeli ve středu tři lidé, z toho jedno dítě. Řidič kamionu podle všeho zezadu narazil do osobního vozu a ten následně do kamionu před sebou. Vozy začaly během chvíle hořet, přivolaní hasiči už nemohli pro posádku osobáku - ženu a dítě - nic dělat, zahynul i řidič zadního kamionu. Několik dalších lidí bylo zraněno.

Podle Besipu by k předcházení nehod kamionů měla přispět novela zákona o silničním provozu, kterou schválila vláda a bude se jí zabývat Sněmovna. Novela zavádí u nákladního vozidla povinnost dodržet bezpečný odstup minimálně 50 metrů při rychlosti nad 50 km/h. Za porušení tohoto pravidla by řidič nákladního vozidla mohl přijít o čtyři body a proti dnešku by dostal i vyšší pokutu. Centrum dopravního výzkumu také provádí výcvik chování řidičů autobusů a kamionů na řidičském simulátoru. Na snížení nehodovosti se zaměřují i další projekty, včetně mobilní aplikace k vyhledávání vhodných míst k odpočinku řidičů.

zanyn ( 26. září 2020 16:35 )

Z Prahy do Brna až si jezdí vlaky. Kontejnerová přeprava s překládkou na auta existovala. Výrobci to ovšem dělaj po svém....

zanyn ( 26. září 2020 16:32 )

50m při 100 km rychlosti je méně než 2 sek. Při nenadálé akci musí řidič reagovat (každý s jiným časem reakce) a zabrzdit. A brzdná dráha je menší než 50m i s prodlevou řidiče??? A to nepočítám při oslnění v noci. Já říkám, že tyhle dnešní vagony na silnice nepatří. A nebo na svou silnici. Např. nevím, proč by na dálnici neměli mít vyhrazen POUZE pravý jízdní pruh a při nesplnění zabavovat řidičáky. A ***jící se řidiče jdoucí podle vyhlášky 110 až 130 km at si blázni předjížděj mezi kamiony.

beda88 ( 26. září 2020 13:00 )

jezdím dodávkou 2 týdně Brno-Praha-K.Vary. od volantu jim vidím výše do kabiny než lidi z osobáků a co vidím je na blití. tempomat v akci, jedna levá noha pomalu z okýnka a řidiči čumí do mobilů, novin nebo na TV. pak se člověk diví, že si nevšimnou včas překážky před nimi. pokuty opravdu směšné a že jsou nalepeni na sobě a rozestupy někdy i jen 10m je denní realita.

marmat ( 26. září 2020 11:22 )

Je TO ještě jednodušší.....v Německu, Rakousku .....aj.si vůbec
NIKDY nedovolej TO, CO u nás !!!

marmat ( 26. září 2020 11:20 )

Proto každý den masakr jednoho a viíce....málo kontrol !!! malé pokuty !!!

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud