Po mrtvé chtějí, aby platila

Firma UPC poslala své zesnulé klientce dopis s přáním hezkého dne. A k tomu vyúčtování za další měsíc služeb
Jednání, nad kterým zůstává rozum stát! Firma nebere na vědomí fakt, že její klientka zemřela, píše jí dopisy a přeje příjemný den! Těžko pochopitelnou zkušenost má Miroslav K. (53) z Rychnovska se společnosti UPC, která poskytuje připojení ke kabelové televizi. Když jeho matka Marie K., klientka firmy, zemřela, požádal za ni o ukončení smlouvy. "Jasně jsem v mailu uvedl, že maminka nežije, aby dál komunikovali se mnou na jiné adrese a telefonu. Oni mi skutečně zatelefonovali, ale chtěli maminku k telefonu!" vyprávěl pan Miroslav. Znovu opakoval, že jeho matka zemřela, ale firma mu oznámila, že poběží výpovědní lhůta 35 dnů, za kterou chce zaplatit. "Marně jsem se s nimi o tom dohadoval. Pak přišel na adresu maminky dopis, ve kterém ji oslovili a na nutnost platby upozornili. Prostě dál komunikují s člověkem, která už není mezi živými," ukázal na netaktní jednání společnosti UPC. Společnost v dopise upozorňuje Marii K., že musí ještě zaplatit za jeden měsíc služeb, vyjadřuje poděkování za dosavadní spolupráci a těší se na to, že v budoucnu ještě jejich služeb využije. Dopis určený zesnulé končí přáním příjemného dne. Společnost UPC však na svém postupu v jednání o ukončení smlouvy nevidí nic špatného. "K tomu, aby byla smlouva automaticky zpětně ukončena bez výpovědní lhůty, stačilo zaslat nám kopii úmrtního listu, a to se nestalo," oznámil operátor klientského centra UPC. Nemohl však popřít, že o tom pozůstalého nikdo neinformoval. Naproti tomu operátor tvrdil, že jeho kolegyně se několikrát marně pokoušela s pozůstalým spojit. Proto mu zaslala dopis, což je správný postup, proti kterému je možné se odvolat.