Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

České dráhy mají pořádný problém: Jejich vlak jel rychlostí 160km/h s otevřenými dveřmi

České dráhy mají pořádný problém: Jejich vlak jel rychlostí 160km/h s otevřenými dveřmi. (Ilustrační foto)
České dráhy mají pořádný problém: Jejich vlak jel rychlostí 160km/h s otevřenými dveřmi. (Ilustrační foto)  (Autor: Petra S.)
Autor: dce - 
29. prosince 2016
14:40

Doby, kdy šly dveře vlaku bez problémů za jízdy otevřít, jsou už dávno minulostí. Bezpečnostní pravidla toto již dnes neumožňují, přesto se občas stane, že se dveře vlaku otevřou. Naposledy to skončilo tragicky – v létě na Olomoucku z takto nezabezpečených dveří vypadla teprve tříletá holčička, která nehodu nepřežila. A před pár dny jeden z cestujících dokonce nafilmoval otevřené dveře vlaku řítícího se až 160 km/h!

Sotva pár týdnů po revizi a už má mouchy. Čtenář upozornil deník MF Dnes na jeden větší nedostatek, jenž měl vlak Českých drah, kterým mířil z Prahy do Budapešti 25. prosince. Dveře, které totiž nemá být možné za jízdy otevřít, byly po celou cestu vlakem dokořán…

Teprve před rokem absolvoval právě tento vlak modernizaci u společnosti Pars nova, která patří do skupiny Škoda Transport. Závada na vlaku, který jel až 160 km/h, tak mohla ohrozit nejednoho cestujícího.

„Dveře se otevřely za jízdy, ještě než přišel průvodčí zkontrolovat doklady. Zavřít je nešlo. Když k nim došel, tak je alespoň střežil,“ popsal cestující. Průvodčí se podle něj v zastávkách snažil sehnat vozmistra. Dveře bylo možné v zastávce normálně zavřít, za jízdy tak ale vlivem tlaku nevydržely.

„Četa zajistila přestup osob do jiné části soupravy, vůz zcela uzavřela pro cestující tak, aby se ke dveřím žádná osoba nedostala, a vůz byl následně ze soupravy vyřazen ve stanici Břeclav,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Pro společnost Pars nova, která vagon modernizovala, to ostatně ale není první problém. České dráhy už reklamovaly jiné vlaky, kterým se krátce po „vylepšení“ začaly odlepovat obklady či praskat části interiéru.

„Naopak lze říci, že nástupní předsuvné dveře u tohoto projektu jsou velice spolehlivé. Jedná se o pneumatické dveře, kde je dveřní křídlo pod neustálým tlakem,“ tvrdí mluvčí Michal Tobrman. Podle něj musely být dveře uvedeny do nouzového režimu, aby došlo k podobné události.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa
Osoby v pátrání