Kvůli téhle nehodě se výpravčí zabil!

Všestary na Královéhradecku se staly dějištěm tragédie. Ve středu odpoledne zde vykolejil cisternový vlak.
Proč to proboha udělal?! Tahle otázka se teď honí v hlavě snad všem obyvatelům Všestar na Královéhradecku. Ve středu odpoledne tu na nádraží vykolejil cisternový vlak. Nikdo nebyl zraněn ani zabit, souprava poničila nástupiště a kolejiště. Nehoda se stala na konci služby dlouholetého výpravčího zdejší stanice Ladislava Kříže (+54). Zřejmě si byl vědom své viny, tížilo ho svědomí. Jeho rozhodnutí ale všem vzalo dech. Skočil pod kamión a na místě zemřel! Podle Českých drah zatím nelze jednoznačně říci, že na nehodě na vykolejení vlaku má vinu výpravčí železniční stanice, který pracoval u drah od roku 1968. Ten si ale zřejmě byl svého pochybení vědom a nedokázal to unést. Po nehodě usedl do své kanceláře. Vpodvečer ji opustil, vydal se směrem k hlavnímu silničnímu tahu na Hořice. Nešel do nedalekých Rozběřic, kde v rodinném domku bydlel se svou ženou a dvěma dětmi. Vstoupil do vozovky pod projíždějící nákladní vůz Volvo s návěsem. Na místě byl mrtvý. "Pro mě je smrt Ládi velká rána. Vždyť se až tak nic nestalo. Nějaký vykolejený vlak, poničené nástupiště přece není důvod k tomu, aby si vzal život. Navíc on si nikdy z ničeho až tak moc nedělal, byl pohodář, nad vším se dokázal přenést, tak proč se to stalo?" kroutil hlavou událostí zaskočený kamarád výpravčího ze všestarské TJ Sokol Josef Matějovský. Za vykolejení cisterny mohly zřejmě špatně přehozené výhybky. Před nehodou strojvedoucí rozjel prázdný cisternový vlak, jehož zadní část stála na výhybkách. Konec soupravy se ale náhle dostal na jinou kolej. Poslední dva vagóny vykolejily, sunuly se napříč kolejištěm a ničily vše, co jim stálo v cestě. "Než vlak strojvedoucí zastavil, souprava ujela přibližně 120 metrů rychlostí nejvýše 14 kilometrů v hodině," uvedl mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera. Nehoda se podepsala na poničených výhybkách, staničních kolejích a rozbití panelového nástupiště. Celková škoda je odhadována na dva milióny korun. Ještě v nočních hodinách se následky začaly opravovat, aby vlaky ráno mohly vyjet na své pravidelné trasy.