Kdo zaplatí nabouraný most?

25. května 2004
05:01

Mariánský most v Drážďanech, který byl nedávno zrekonstruovaný za 750 milionů korun, poničil český kapitán Jiří Jadrný. Svou vinu však odmítá...

Němci skřípou zuby. Nejstarší drážďanský most, nedávno zrekonstruovaný za 750 milionů korun, jim poničil český kapitán! V sobotu nezvládl složitý manévr a soulodí omotal kolem jednoho z pískovcových piliřů. Soulodí zaklíněné pod 443 metrů dlouhým Mariánským mostem zablokovalo na Labi dopravu, kterou se podařilo obnovit až včera. Soulodí tvořil tlačný remorkér TR 15 a tři rozestavěná plavidla - tzv. kasko, která z loděnic v Křešicích mířila k norskému zákazníkovi. "Kasko je vždycky neobvyklá přeprava, pokaždé jiná a hodně složitá. Kapitán remorkéru patří k těm zkušenějším. Bez problémů se mu podařilo podeplout most v Pirně, který je podobně komplikovaný. V Drážďanech je to ale ještě o něco horší," konstatoval Ladislav Fous, dispečer Československé plavby labské (ČSPL) v Děčíně. "Prudký náraz větru nás vrhl na pilíř," vysvětloval kapitán Jiří Jadrný (57). I podle Fouse je předčasné spekulovat o tom, zda příčinou nehody bylo zavinění člověka, techniky nebo souhra nepříznivých náhod. Loď vezla ocelové nástavby pro norské lodě. Odborníci nyní vyšetřují příčiny a vyčíslují škody. Loď byla podle našich informací proti škodám pojištěná. "Při nehodě byla poškozena nejen plavidla, ale částečně i most. Pozemní doprava však na něm může pokračovat. Vrchní část lodi zavadila o most, jsou tam zmuchlané plechy. Škody jsou minimální," poznamenal Miroslav Šefara, člen představenstva ČSPL. O způsobu opravy poškozených lodí a pokračování jejich cesty se dál jedná.

Video se připravuje ...
Další videa
Osoby v pátrání