Tatrovky půjdou do šrotu?

Z bortící se budovy technického muzea Kopřivnice hasiči vytáhli 27 aut, k dalším 18 se dosud nedostali. Podaří se automobilové veterány zachránit?
Jaké budou škody? Podaří se automobilové veterány značky Tatra zachránit? Na tyto otázky ani včera nedokázali odpovědět pracovníci technického muzea Kopřivnice, v jehož depozitáři se zřítila střecha. Z bortící se budovy hasiči vytáhli 27 aut, k dalším 18 se dosud nedostali. "Musí přijít demoliční firma a spadlou střechu rozebrat, jinak se nehneme z místa," řekl pracovník muzea Vladimír Míček. Výši škod si netroufl ani odhadnout. Cisterna z roku 1952, kterou se už podařilo dostat ven, dopadla špatně. Další auta mají promáčklé kapoty, kabiny a blatníky. "Ještě nevíme, jak dopadly motory. Na těch totiž ocelová konstrukce střechy leží. Některé z nich mají hodnotu až několik set tisíc korun," pokračoval Míček. Podle statika bude nutné budovu po vyvezení historických modelů odstranit. Do té doby bude objekt hlídat ostraha podniku Tatra. Boj o záchranu veteránů se dotkl i legendárního mistra volantu Karla Lopraise. V Brně mu zaměstnanci jeho autoservisu dali k 55. narozeninám novotou zářící vůz. Jezdit se s ním ale nedalo, protože byl z marcipánu. Chutnal náramně, "Mister Dakar" však přiznal, že sousta piškotu s krémem a marcipánem mu trochu hořkla v ústech. "Nedokážu si to dost dobře představit, ale doufám, že půjde vše dát do pořádku. Byla by to hrozná škoda," povzdychl si závodník.