Zbortil se tunel, dělníkům šlo o život

Havárie přerušila důležitou železniční stavbu u Chomutova. Dělníci staví tunel na poddolovaném území a pravděpodobně narazili na starou šachtu.
Boj o život! Na dělníky stavební společnosti Metrostav sáhla smrt! Při stavbě nejdelšího železničního tunelu v České republice v Březně na Chomutovsku se totiž zbortilo padesát metrů klenby. Dělníci na poslední chvíli doslova naskákali do strojů a podařilo se jim uniknout. Jen zázrakem se nikomu nic nestalo. Metrostav nehodu, která se stala už na začátku tohoto týdne, dosud tajil. Místní zastupitelé dokonce požadují zastavení stavby. Havárii vyšetřuje Obvodní báňský úřad v Mostě. Na místě nehody je teď kráter o velikosti 40 x 60 metrů. "Bylo velké štěstí, že nikdo nepřišel o život. Pracovala tam nejzkušenější parta našich tunelářů. Postupovali přesně podle havarijního plánu. Proto to dopadlo dobře," uvedl František Polák, mluvčí Metrostavu, který stavbu pro Severočeské doly Chomutov uskutečňuje. "Bezpečnost konečného díla nebude havárií dotčena," zdůraznil. Proti tvrzení Metrostavu však protestuje Věra Ježková, bývalá zaměstnankyně Severočeských dolů a zastupitelka Března. "Vystupovala jsem za to, že trať nesmí procházet poddolovaným územím, což byl i požadavek Českých drah. V místě stavby to je poddolované. Podle mě byly geologické průzkumy nedostatečné. Za bezpečnost stavby nikdo dopředu ručit nemůže," tvrdí Ježková. "Stavba by měla být zastavena," dodává nekompromisně. Jedna z variant příčin havárie je taková, že při ražení tunelu dělníci narazili na staré šachty Dolu Franz Josef. Mezi nimi začaly kolovat i staré hornické pověsti, které říkají, že štoly se nemají znovu otvírat. "Aby to nedopadlo jako s Titanikem," komentoval situaci jeden z nich.