Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Pfizer v boji s omikronem slábne, AstraZeneca kapituluje: Nutnost třetí dávky podtrhla studie

Autor: ČTK -
11. prosince 2021

V případě varianty omikron je přeočkování klíčové pro větší ochranu před rozvojem příznaků nemoci covid-19. Ukazuje to analýza britského úřadu pro zdravotní bezpečnost (UK HSA), na kterou upozornila v pátek stanice BBC. Pokles účinnosti vykazují přípravky od firem Pfizer a AstraZeneca, jež patří k nejpoužívanějším v Británii. Úřad ale varuje, že se jedná jen o předběžné závěry.

UK HSA se ve své analýze zaměřuje na několik stovek případů nákazy variantou omikron a na několik tisíc případů nákazy variantou delta. Studie ukazuje na významný pokles účinnosti vakcíny od společnosti Pfizer při variantě omikron ve srovnání s variantou delta. V případě vakcíny od firmy AstraZeneca BBC označuje pokles účinnosti za „dramatický“. U dalších dvou vakcín od firem Johnson & Johnson a Moderna nemá úřad dostatek údajů.

„Předběžná data ukazují, že účinnost proti nové variantě (omikron) výrazně roste krátce po přeočkování a ochrana proti nemoci s příznaky dosahuje 70 až 75 procent,“ uvedla zpráva. Ochrana proti závažnému průběhu nemoci covid-19 pak bude zřejmě ještě vyšší, dodal úřad.

„Vzhledem k předběžnému charakteru zjištění jsou ale všechny odhady velmi nejisté a mohou se změnit,“ varuje zpráva.

Posilovací dávku v Británii dostalo na 22 milionů lidí, což je zhruba polovina ze 46 milionů lidí, kteří mají ukončené očkování. Proočkovanost proti covidu-19 v Británii dosahuje 70 procent.

Britské úřady v pátek uvedly, že odhalily za předchozí den dalších přes 400 nových případů nákazy variantou omikron a celkový počet nakažených touto variantou tak překročil v zemi 1200. Podle odhadů UK HSA bude nová varianta v příštích týdnech představovat až polovinu denních přírůstků. V pátek úřady ohlásily 58.000 nových případů nákazy, což bylo nejvyšší číslo od začátku ledna.

Video  Prymula v Blesku: Epidemiolog poradil čtenářům s vakcínami a školy by před Vánoci zavřel.  - Pavlína Horáková, Lukáš Červený

fayet ( 11. prosince 2021 21:54 )

V biologii platí tzv. centrální dogma: DNA se přepisuje do RNA a RNA se přepisuje do bílkovin. Toto dogma trochu „dostalo“ na frak objevem enzymu, který se nazývá reverzní transkriptáza (RT). RT je schopna přepsat RNA do DNA.

Lidské buňky mohou zapsat RNA sekvence do DNA.
Dr. Richard Pomerantz se svým týmem studoval neobyčejnou polymerázu theta (θ). V sérii experimentů autoři ukázali, že polymeráza θ byla schopna convertovat (přepsat) RNA „zprávy“, tedy sekvence do DNA. Udělala to stejně dobře, jako reverzní transkriptáza viru HIV. Zároveň jí to šlo lépe než když „jen duplikovala“ DNA do DNA. Jinými slovy funkce reverzní transkriptázy (RT) jí jednoduše „svědčí“ více než funkce DNA polymerázy. Originální práce byla publikována 11.06.2021 v časopise Science Advances.

Co z toho vyplývá? Lidské buňky jednoznačně, bez jakýchkoli pochyb obsahují enzym, který je schopen přepsat RNA do DNA. Očkování lidí mRNA vakcínami proti SARS-COV-19 je třeba okamžitě zastavit. Nebezpečí zabudování virového proteinu do lidského genomu je ve světle současných vědeckých poznatků reálné a vysoké.

lucie13 ( 11. prosince 2021 18:55 )

Neříkejte, vždyť už jste psali o 4. dávce

e.lesanova ( 11. prosince 2021 18:19 )

Franta za to nemůže, má to jako diagnózu Co nezkopíruje, to neví..

e.lesanova ( 11. prosince 2021 18:17 )

Farmaceutické firmy ať se požerou navzájem...dnes už nelze obejít fakt, že vakcíny prostě nefungují, jak by měly 30-40% očkovaných v nemocnicích, někteří i ve vážném stavu, kam se podíváte, nakažení lidé po druhém i třetím očkování A to je možná jen začátek, kdy nevíme, co se ukáže za negativní dopady této "hurá" vakcinace

pindokukin ( 11. prosince 2021 15:43 )

Kruci fix,tak už řekněte očkovaným lidem,že je čeká "očkování" č.4.............až do smrti. Placené gaunery je třeba soudit a do lochu s nimi.

Já žasnu co gaunerů je v nové vládě členy Aspen institutu,placené Sérešem a dalšími vrahy.

Další videa