Konec kouřícím výfukům. Europoslanci chtějí přísnější snížení emisí u aut

Autor: base, ČTK - 
3. října 2018
14:42

Evropský parlament se ve středu vyslovil pro přísnější snížení emisí oxidu uhličitého u nových aut, než navrhovala Evropská komise. Europoslanci zvedli ruku pro návrh, podle kterého od roku 2030 nově vyrobená auta budou muset vypouštět o 40 procent oxidu uhličitého méně, než stanoví norma pro rok 2021. Evropská komise navrhovala 30 procent. Středeční hlasování určilo postoj Evropského parlamentu pro vyjednávání s členskými státy EU, proto je možné, že konečná podoba limitů kvůli kompromisu ještě dozná změn.

Evropská komise chtěla limit od roku 2025 snížit o 15 procent a od roku 2030 o 30 procent. Europarlamentní výbor pro životní prostředí návrh komise ještě více zpřísnil, a to na snížení o 20 procent od roku 2025 a o 45 procent od roku 2030. Ještě před hlasováním se očekávalo, že europoslanci návrh výboru odmítnou, neboť příliš tvrdé limity by podle kritiků ohrozily stávající pracovní místa v automobilovém průmyslu a podvázaly hospodářský růst. Kriticky se k přísným omezením stavěly i členské státy se silným automobilovým odvětvím.

Europoslanci se ve středu nakonec rozhodli pro variantu, která počítá pro roky 2025 a 2030 se snížením o 20, respektive o 40 procent. Návrh Evropský parlament schválil poměrem hlasů 389 proti 239.

Video Tiskový mluvčí ÚAMK Igor Sirota o varovném měření emisí, které se v Praze uskutečnilo. - Daniel Vitouš

zdenek43 ( 3. října 2018 17:18 )

....hodnotou naměřenou v laboratorních podmínkách a hodnotami získanými postupem měření emisí v reálném provozu....... tady je ten kamen . .. . nema se uvadet v LABORATORNICH PODMINKACH aleeeeeeeeeeeee za REALNEHO PROVOZU ...............

zdenek43 ( 3. října 2018 17:16 )

to jsou zase o b l b o v a k y ........ a zase se to jako toci okolo CO2 .... zase si dame normu ..... jako byla EURO6 . . . A PAK PO p r u s v i h u - lzim a podvodum - Emisní skandál automobilky Volkswagen, nazývaný také Dieselgate, vypukl v září 2015 poté, co americká Agentura pro životní prostředí (US EPA) zveřejnila informaci o tom, že německá automobilka Volkswagen vybavila své automobily s dieselovými motory TDI softwarem, který rozpoznával, že motor pracuje v režimu odpovídajícím požadavkům laboratorních testů výfukových plynů a změnou nastavení motoru dočasně snižoval množství vznikajících oxidů dusíku (NOx), aby její vozy splnily zákonný limit. tak se taaaaa NORMA snizila . . a Evropa zase delala ze nicccccc........... !!! V lednu 2016 stejný deník informoval, že podle interního vyšetřování už v listopadu 2006 větší skupina pracovníků z oddělení vývoje motorů jednala o použití softwaru pro manipulaci testů emisí !!! Norma Euro 6 se zaměřuje zejména na emise oxidů dusíku. Od 1. září 2014 platí, že diesely nesmějí vykazovat emise oxidů dusíku vyšší, než 80 mg na ujetý kilometr. Vozidla se zážehovým motorem mají tuto hranici 60 mg na kilometr. Přitom předchozí limit byl 180 mg na km...... Od 1. ledna 2015 začne platit emisní norma Euro 6 pro všechna nová vozidla.

jardawork ( 3. října 2018 15:08 )

Evropský parlament odsouhlasil, že lze vyrábět pouze auta šlapací. Tyto vozy mají nulové emise (nemají výfuky). Jejich výroba není náročná a to se týká i jejich ekologické likvidace. Tato šlapadla naopak zvýší fyzickou zdatnost obyvatel EU, vyřeší se problém s obezitou, sníží se počet infarktů včetně dožívaného věku (průměrná doba vyplácení důchodů klesne z 10 let na 5 let).

gabreta ( 3. října 2018 15:03 )

Těm blbům z Bruselu bude za chvíli neekologické i šlapací kolo!!

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud