Žně internetových obchodů: Česká dvojka Mall.cz musela nabrat nejvíc lidí v historii
Internetové obchody letos lámou rekordy v tržbách jak u nás, tak v zahraničí. Zásadně roste i obliba internetových tržišť, která v rámci svého e-shopu poskytují prostor dalším partnerům. Obchodní ředitel české dvojky Mall Group Jakub Střeštík hovoří o prakticky celoročních Vánocích, které pro společnost znamely jak rozšíření portfolia, tak personálních kapacit.
„Největší bolestí jakéhokoli internetového prodejce je logistika, takže jsme navýšili kapacity našich externích i interních partnerů, pronajali jsme další externí sklady. V rámci prvního lockdownu jsme přijali asi 170 nových zaměstnanců do skladu. Nyní to byla zhruba stovka. To byla největší personální náborová akce, jakou si Mall v Čechách kdy prošel,“ popisuje průběh letošního roku šéf Mallu s tím, že nebylo ničím vyjímečným, že do tohoto oboru přecházeli lidé, jejichž profese koronavirus nejvíce poznamenal: „Už v prvním lockdownu jsme zaznamenali, že se k nám hlásí množství číšníků, kuchařů, taxikářů, lidí z hoteliérství a z cestovního ruchu.“
Zvýšení tržeb ke konci roku odhaduje Střeštík okolo čtyřiceti až padesáti procent. S tím také souvisí rozšíření sortimentu, které pandemie znatelně urychlila: „V loňském roce jsme šli do sezóny s portfoliem cca půl milionu produktů, nyní je to asi milion a půl.“ Poptávka po konkrétním zboží se přitom v průběhu roku taky výrazně vyvíjela: „Na začátku prvního lockdownu bylo období paniky, kdy si lidé snažili nakoupit roušky, respirátory, desinfekce. Potom co se lidé přesunuli na homeofficy a zavřely se školy. Začala se tedy hodně prodávat elektornika s tím spojená - laptopy, klávesnice, webkamery, telefony. A samozřejmě obzvlášť v první vlně to byla otázka suchých potravin i drogerie.“
Příliv zákazníků je pro internetové obchody samozřejmě dobrou zprávou. Střeštík věří, že množstí z nich si na online nákupy zvykne, zánik kamenného prodeje považuje ale za sci-fi: „Nejsme naivní, že bychom si mysleli, že všichni, kdo jsou dnes na internetu, tam taky zůstanou. Přesto nám korona přitáhla nové zákazníky, kteří předtím nákupu na internetu příliš nedůvěřovali.“
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.