Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Výhled na špinavý dvorek a WC. Z Klářiny snové dovolené byla noční můra

Autor: ula - 
21. července 2016
05:55

Kláře a jejímu příteli slibovala cestovní kancelář pohádkovou dovolenou ve velkém hotelu s plnou penzí. Místo toho skončili v malém penzionu bez jídla, spali na palandě a výhled měli na špinavý dvorek. Dočkali se kompenzace?

Klára se s partnerem rozhodla strávit dovolenou v Chorvatsku. Na jednom serveru objevili tříhvězdičkový hotel pár metrů od pláže s bazénem a s plnou penzí za 10 tisíc. „Na webu byly i fotografie, hotel měl skvělé hodnocení, stejně jako cestovní kancelář, tak jsem tam zavolala a zájezd si objednala,“ vzpomíná mladá žena. Veškerá komunikace pak probíhala po e-mailu. Když se Klára zeptala na smlouvu, z cestovky dorazila odpověď, že ta není nutná. Klára už dál nic neřešila a to byla zásadní chyba.

Společná koupelna a palanda

Když pár dojel na místo, čekal tam na ně místo velkého hotelu malý penzion, místo na moře byl výhled na špinavý dvorek, v pokoji byla palanda a WC a koupelna byly sdílené s ostatními hosty. Ani slibovaná plná penze se nekonala. „Zavolali jsme delegátku a ta nás přemluvila, abychom si užili dovolenou, že se vše vyřeší po návratu,“ vypráví Klára.

Jenže cestovní kancelář se nedařilo kontaktovat. Když se Klára po měsíci dovolala delegátce, ta jí oznámila, že má smůlu, protože už uběhla měsíční lhůta, která je stanovená pro uplatnění reklamace, a navíc nemá smlouvu.

Bohužel měla pravdu. „Co je psáno, to je dáno,“ říká vedoucí právního oddělení Provident Financial Martin Šváb a dodává: „Ohlídejte si smluvní podmínky s cestovní kanceláří, vše, na čem se dohodnete, byste měli mít písemně i pro případ pozdější reklamace. Pokud vám cestovka slíbí hotel 50 metrů od moře, a ve smlouvě o tom nebude ani zmínka a nakonec bude hotel kilometr od moře, nemáte šanci vymoci finanční kompenzaci.“

Kláře a jejímu příteli nezbývalo nic jiného, než se se situací smířit. Cestovní kancelář funguje dál a o příští dovolené má žena jasno: „Bez smlouvy ani ránu.“

Co se zkaženou dovolenou?

  • Prostudujte si podmínky zájezdu, čím více informací, tím lépe, a hlavně písemně. Všechny katalogy a dokumenty od cestovky pečlivě uschovejte.
  • Dojeli jste na místo a něco je v nepořádku? Ihned reklamujte vadu u delegáta a nechte si reklamaci písemně potvrdit. Nedostatky a sporné věci dokumentujte, abyste měli důkazy.
  • Po návratu se obraťte s reklamací na cestovní kancelář ve stanovené lhůtě, což je jeden- měsíc od skončení zájezdu.
  • Pokud vám cestovka nevyhoví, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci nebo i soud.