Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam patří i mezinárodní síť autocenter AAA AUTO, se pohybuje v branži s ojetými vozy již přes dvacet let. Pro největšího tuzemského prodejce ojetin v roce 1998 založila zákaznické call centrum, které je nyní jedním z největších ve střední Evropě.

Postupně se vypracovala až na generální ředitelku společnosti. Časopis Forbes ji řadí mezi padesát nejvlivnějších žen České republiky, umisťuje se mezi TOP 25 ženami českého businessu, byla mezi finalisty soutěže Manažer roku, získala ocenění Manažerský talent, Lady Pro a v loňském roce Marketér roku. Věnuje se i charitativní činnosti jako předsedkyně správní rady Dětské dopravní nadace, která podporuje děti obětí dopravních nehod. Je vdaná a má pětiletou dceru.

ONLINE CHAT
Dobrý den, co je lepší podle vás - benzín nebo nafta? Doma se přeme:-)(Martin Nuc)
Foto
Dobrý den, záleží zejména na tom, kolik ročně najezdíte kilometrů a kde. Obecně se dá říct, že při ročním nájezdu nad 20 tis. km se vyplatí uvažovat o naftovém motoru, pod 20 tis. km o benzínovém. Dalším aspektem pro výběr je, zda jezdíte spíše kratší trasy po městě, kam se hodí spíše zážehový motor, nebo delší trasy které více svědčí motorům vznětovým.
kdyz kupujete auta do prodeje, co vsechno hldate? (jenda)
Foto
Při výkupním procesu naši technici kontrolují 107 parametrů a prověřují vůz ve všech dostupných registrech, abychom vyloučili vozy v exekuci, se stočeným tachometrem, falešným VIN, padělaným rokem výroby či po vážných dopravních nehodách. Díky automatizovaném systému a rozdělení jednotlivých činností mezi naše pracovníky během třiceti minut až hodiny víme o nabízeném automobilu naprosto vše a můžeme zákazníkovi nabídnout cenu nebo automobil odmítnout. Každý automobil, který jde do prodeje je pečlivě vyčištěn a kontrolujeme a doplňujeme základní tekutiny, aby zájemce o koupi mohl hned s automobilem rovnou odjet na delší cestu, třeba na dovolenou.
Jak se vase spolecnost tvari na projekty, ktere resi bezpecnost na silnicich?(quido)
Foto
AAA AUTO je dlouhodobě největším přispěvatelem Dětské dopravní nadace, která funguje již téměř dvacet let a pomáhá finančně sirotkům obětí dopravních nehod. Kromě charity se AAA AUTO věnuje i vzdělávacím projektům. Ceníme si hlavně dlouhodobé spolupráce, proto jsme v loňském roce podpořili dva projekty, které si dávají za cíl edukovat širokou veřejnost o nástrahách silničního provozu, a to Senior bez nehod, jehož cílem je snížení nehodovosti seniorů a rozšíření povědomí o této problematice, a Nebouram.cz, díky kterému si můžou účastníci moderní formou online testů ověřit kvalitu svých znalostí z oblasti silničního provozu a současně jsou motivováni k tomu, aby své vědomosti dále prohlubovali.
Zajimalo by me, co je pro zakazniky u aut dulezite? (lavendy)
Foto
U zákazníků nehraje první roli jen nízká cena vozu, ale důležitá je především bezpečnost. Řeší více stáří a kilometrový nájezd, proto se také stále častěji rozhodují pro zánovní automobily, které jsou trendem posledních několika let. Letos v porovnání s celým rokem 2014 vzrostl trojnásobně počet zákazníků, kteří využili financování zánovních aut, a to ještě ani nemáme konec roku. Je to skutečně velmi vysoké číslo, které je kromě jiného způsobeno také širokými možnostmi financování v konkurenceschopných nabídkách u nových aut. Naší výhodou je, že si u nás zákazníci mohou automobil nejen vybrat, ale i pojistit či zafinancovat. Navíc při nákupu zánovního vozu mohou lidé oproti novému ušetřit až 40 % ceny.
pouzivate spolupracu s fotbalem i k nejake charite?(stezweagk)
Foto
Ano, nabízíme dětským domovům po celé české republice vstupenky na ligové zápasy a jen v září jsme rozdali téměř 200 lístků. Ve spolupráci s kluby navíc vysíláme fotbalisty přímo do domovů a děti se tak mají možnost potkat se svými idoly, něco se naučit a odnesou si třeba Áčkový fotbalový míč.
Cetl jsem, ze konecne klesa pocet aut ze zahranici. To se nebudete mit na koho vymlouvat, co?(xtrx)
Foto
Množství zahraničních ojetin, které je schopný tuzemský trh absorbovat, již dosáhlo maxima. Proto také opravdu klesá dovoz ojetin ze zahraničí. Lidé se totiž stále více zajímají spíše o vozy s tuzemským původem, u kterých lze lépe analyzovat jejich historii, proto dovozové ojetiny ztrácejí zákazníky. Přesto je k nám stále dováženo velké množství ojetin starších 10ti let v nevyhovujícím stavu. Je v zájmu nás všech, aby po silnicích jezdily bezpečné automobily a po emisní stránce v pořádku.
Jak vidite aktualni vyvoj trhu vesmyslu nova / stara auta?(frgh)
Foto
Trh s novými auty oslabuje, což nahrává trhu se zánovními automobily. Zákazníci u těchto automobilů oceňují hlavně úsporu ceny, okamžitou dostupnost a zároveň mají jistotu, že automobil má stále záruku od výrobce. Nižší prodej nových automobilů do budoucnosti ovlivní menší množství mladých ojetin na trhu. I to je důvod, proč si takovéto ojetiny sami "vyrábíme", a to například díky nákupům vozů do firemní flotily nebo naší spolupráci s nejvyšší fotbalovou soutěží, kam poskytujeme přes sto vozů, jež neustále rotují. Díky 27letým zkušenostem víme, o které automobily je zájem, což je naše výhoda před konkurencí.
tahnete do haje! Jen uplny blb by si u vas koupil auto!!!(fakju)
Foto
Jsme rádi, že za 27 let jsme obsloužili již více než 2,2 miliony zákazníků, kteří by s Vámi jistě nesouhlasili:-) Velká část lidí se k nám vrací opakovaně, protože na rozdíl od soukromníků či malých bazarů za nabízené vozy, kterých máme v nabídce aktuálně 9 000, můžeme ručit.
Jake podvody krome staceni, maskovani nehod, exekuci a podobne se s auty z dovozu deji? Dik(filip)
Foto
Nedávno jsme zaznamenali odhalení poměrně rozsáhlého podvodu s DPH při dovozu ojetých aut ze zahraničí. Celníci a policie v březnu obvinili tři pachatele z krácení DPH při dovozu ojetin se škodou 7 milionů korun. Šlo celkem o dovoz 360 aut v hodnotě 200 milionů korun. Dlouhodobě se jednalo nejen o ztrátu daňových výnosů pro stát, ale také o nekalou konkurenční praktiku formou v podstatě dumpingových cen. Každý vůz z dovozu, se kterým byl spáchán daňový delikt je také samozřejmě rizikem pro zákazníky – jako každé zboží, které bylo předmětem trestné činnosti. Může být i zabaveno po dobu vyšetřování.
Ktere znacky a modely se prodávají letos nejvic?(brabcova)
Foto
Největším tahákem je standardně Škoda s modely Octavia, Fabia a Rapid. Dále je oblíbený VW Passat či Hyundai i30.
Co vsechno delá ta vase inovacni laborator. Musim rict, ze o ni hodne ctu, tak at to mam v kostce:-)(vanicek)
Foto
AuresLab je na trhu ji přes rok a za tu dobu jsme spustili e-shop s ojetými vozy s měsíční zkušební dobou, prodej investičních vozů pod zančkou Mototechna Classic, nová sekce pro prodej aut na alternativní pohon Mototechna Eco Drive, střednědobý pronájem nových vozů pod značkou Mototechna Drive a spuštění carsharingu Fleet Hero, služby Try&Buy (možnost 30 dnů testovat vůz bez závazku ke koupi) či datově analytických aplikací Pricing App (Využití umělé inteligence při oceňování ojetých vozů) a Stock Allocation (Řízení skladových zásob vozů pomocí umělé inteligence).
Zajimalo by me, jak nacnujete auta. Drzite si lidi dlouho nebo to uz u vas delaji pocitace?(werty)
Foto
Naše značka AAA AUTO je na trhu již 27 let a za tu dobu jsme si vytvořili vlastní sofistikovaný systém, který během několika vteřin zhodnotí situaci na trhu a srovná naše prodejní data, naši nabídku i inzerci na trhu a zjistí aktuální reálnou prodejní cenu vozu. Díky tomu víme, za kolik automobil můžeme vykoupit a následně ho zase rychle prodat. Nicméně ani sebedokonalejší systém se neobejde bez lidského faktoru, kdy se musí na začátku udělat fyzická kontrola naceňovaného vozu a také vůz prověřit ve všech dostupných databází, aby byl v pořádku i po právní stránce. Náš systém již na takové úrovni, že ho prodáváme i do zahraničí a lze využít i v jiném než automobilovém segmentu.
Jeste mam jeden dotaz - jak vnimate autonomni automobily?(poutz)
Foto
Autonomní automobily jsou zatím hudbou budoucnosti. Auta se ve světě testují (zejména USA) v režimu automatizace 4 až 5, reálným úspěchem je ale stupeň 3 - takzvaný režim „eyes off“, který v ideálním případě umožní řidiči vůbec nesledovat okolí a třeba si číst nebo psát textovou zprávu. Například experimentální auto Google údajně zvládne plně samostatné řízení jen v 80 % času jízdy při nízké rychlosti a jen ve vybraných příměstských oblastech, ve zbytku potřebuje lidskou asistenci. V České republice je zatím v provozu pouze stupeň 1 až 2, kam spadají například Asistent jízdy v pruhu pro setrvání ve vybraném pruhu, adaptivní tempomat a podobně.
Dobry den, jak vnimate bublinu vytvorenou ve prospech elektromobilu? Dekuju(poutz)
Foto
Dobrý den, z médií slýcháme, že do 3 let bude velká část automobilů na alternativní pohon, což je v praxi nereálné, reálný je za mě do 10-15 let 30% podíl těchto vozů na trhu. Zatímní největší brzdou rozvoje elektromobility je aktuálně malý garantovaný dojezd vozidel na jedno nabití v reálných podmínkách použití, vysoká cena automobilů a nedostatečná infrastruktura vhodných dobíjecích bodů. I přesto vnímáme tuto oblast jako naši budoucnost, proto se v předstihu zabýváme zejména problémy spojenými se správnou diagnostikou životnosti baterií a studujeme problematiku případných servisních zásahů, kde bude s nadsázkou časem možná více potřeba kvalifikace v oblasti IT než zkušenosti automechanika. Vytvořili jsme zatím v Praze první samostatnou sekci pro prodej těchto automobilů a chceme ji postupně rozšiřovat na další pobočky v České republice i v zahraničí.
Zdravim, chtěl bych vedet, jak vnimate staceni tachometru u nas a uzakoneni? To pro vas musel byt sok a hodne to oslavilo vase prodeje, ze?(javas)
Foto
Dobrý den, naše společnost bojuje letitě proti stáčení tachometrů, protože tento velký problém staví seriózní autobazary do špatného světla. Nedávno zavedená legislativa ohledně zákazu stáčení tachometrů s pokutami až půl milionu korun byla prvním pozitivním krokem ke změně. Přesto zatím nemáme pocit, že by se zákaz projevil přímo na trhu ojetých aut. Nezaznamenali jsme, že by se počet stočených vozů, které se nám snaží lidé prodat, nějak snížil. Nadále v tuzemsku chybí základy pro systém evidence stavů tachometrů od výrobců, servisů, pojišťoven a dalších subjektů, který by zvýšil transparentnost trhu. Největší problém je stále u dovozových aut, kde dochází ke stočení kilometrů ještě před hranicemi. Dovážená auta mají často legislativní problémy a bývají i po vážných autonehodách.
Paní topolová, vy jste sama maminkou. Pozorujete třeba rozdíl při výběru vozů na Slovensku a u nás, pokud to jsou matky s dítětem? ROmana, KLadno(Romana bukovsak)
Foto
Děkuji, ano, je to tak .Ojeté automobily typu SUV, MPV a kombi, které si nejčastěji pořizují Češky pro přepravu své rodiny, volí v porovnání se slovenskými maminkami převážně praktičnost a vyšší bezpečnost. Naopak méně řeší automatickou převodovku či masážní sedadla. Například parkovací senzory si pořizuje téměř polovina maminek a bez bezpečnostního systému Isofix již automobily téměř nekupují.
Dobrý den, paní ředitelko, chci se zeptat - je pravda, že když u vás někdo kupuje auto na splátky, tak si ho přehazují vaši lidé několik hodin, neukáží mu úrokovou sazbu, ukazují jen měsíční splátku, hrají hodného a zlého policajta a mají takové hezké metody, jak člověka donutit vzít si půjčku či leasing s úrokem, který u firmy s takovým obratem úvěrů nikdo nechápe? A že si pak člověk řekne, že už nikdy víc a měsíc se z toho vzpamatovává? Je to pravda - anebo se mi to celé prostě jen zdálo? (Martin Stanko)
Foto
Dobrý den, naším cílem rozhodně není nechat zákazníky dlouho čekat, ale naopak každého co nejdříve odbavit. Abychom mohli zákazníkům nabídnout co nejlepší formu financování, spolupracujeme s pěti největšími finančními společnostmi na trhu. Každá poptávka se řeší individuálně a musíme čekat na reakci instituce, abychom mohli zákazníkovi nabídnout opravdu tu nejvýhodnější úrokovou sazbu. To vyžaduje více času, než když se zákazník rozhodne koupit automobil v hotovosti.
Zdravím paní Topolová, můj bratranec bydlí v Polsku a prý jste tam letos otevřeli nějaké pracoviště. Jen přesně neví podrobnosti. Ale zvažuje, že by podal přihlášku a pracoval u vás. Jak to je? Díky Irena (irena mocanova)
Foto
Je to tak. V rámci našeho plánu zahraniční expanze pro rok 2019 jsme otevřeli již čtvrté call centrum. Operátoři oddělení péče o zákazníky mají sídlo 15 minut pěší chůzí od hlavního náměstí v centrální části polských Katovic. Nové call centrum převzalo část úkolů call centra v Ostravě, které mělo dosud polskou klientelu na starosti. Tak třeba se vašemu bratranci podaří uspět a být naším zaměstnancem.
S kým v současné době áčka spolupracují z vip osobností? Díky(Kate)
Foto
Se značkou Mototechna spolupracují v České republice v současné době například tenisová dvojčata Karolína a Kristýna Plíškovy, módní návrhář Osmany Laffita, herci Václav Vydra a Chantal Poullain, dakarský závodník Lukáš Kvapil, fotbalová legenda Antonín Panenka či modelka a influencerka Andrea Kalousová.
k certu s vami! preprodavate auta buh vi od koho a pak je to o hubu si u vas neco koupit(zasze)
Foto
To se mýlíte. Všechny automobily v naší nabídce také vlastníme, abychom mohli ručit za jejich kvalitu. Na rozdíl od bazarů, které auta přeprodávají v komisi, musíme auta do naší nabídky pečlivě vybírat, abychom mohli zákazníkům garantovat legální původ, stav tachometru a mechanický stav. Při výkupu kontrolujeme 107 parametrů a až 65 % nám nabízených automobilů kvůli nevyhovujícímu stavu odmítáme.
Které jsou nejoblíbenější kabriolety u vás? (JARDA)
Foto
TOP 5 nejoblíbenějšími značkami se staly v letošním roce Peugeot, Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen a Renault.
Pěkný den, paní Topolová, jak je to s veterány nebo retro auty, vyplatí se investovat nebo je to spíš na parádu? Radoslav, Blšany(RADO)
Foto
Dobrý den, vyplatí, a určitě ne málo. Od sametové revoluce uplynulo třicet let a auta, kterých se lidé po revoluci houfně zbavovali, aby si mohli koupit technicky vyspělejší modely západních výrobců, jsou dnes mezi sběrateli a milovníky aut klasické konstrukce nedostatkovým zbožím, jehož cena pochopitelně stoupá. Vozy z Československa nebo dalších zemí východního bloku jsou trhákem. V Mototechně Classic tvoří téměř 65 % všech zobchodovaných aut.
Zdravím paní Topolová, chtěl bych si koupit nějaké luxusnější auto, ale že prý je lepší koupit méně drahé anebo případně luxusní, jenže ojeté. Proč to?(Tomas)
Foto
Dobrý den, nákup nového auta je podle odborníků jednou z nejméně výhodných investic. Jakmile nový vůz opustí teplo autosalonu, velmi rychle začne ztrácet hodnotu. Kategorii luxusních vozů od prémiových výrobců postihuje výrazná ztráta hodnoty asi nejvíce. Během dvou až tří let jsou tyto vozy schopné přijít o 40 až 50 % své původní hodnoty, Takže určitě si to dobře promyslete.
Zdravím vás, hádám, že klimošku mají už dnes skoro všechny auto. Jsou třeba nějaké trendy? díky, Arnie(ARNIE)
Foto
Dnešním trendem v moderní komfortní výbavě ojetých aut jsou rostoucí prodeje vozů s dvou- a čtyřzónovou klimatizací. Stále častěji se v nabídce ojetých vozů objevují auta s odvětrávanými sedačkami. To funguje nejčastěji na principu dvou středně velkých větráků umístěných uvnitř sedáku a opěradla. Větráky mají lopatky otočeny tak, aby odsávaly vzduch spolu s přebytečnou vlhkostí.
Dobrý den, mám dotaz k létu. Když je teď hezky a zvažuju koupi nějakého cabria. KOlik jsou u vás průměrné ceny takovych aut a máte jich dostatek na výběr? Aleš(Ali)
Foto
Dobrý den, ano, léto je skutečně v plném proudu a my registrujeme zvýšenou poptávku. Od roku 2014 jsme nabídli našim zákazníkům celkem 630 kabrioletů s průměrnou cenou 275 000 Kč.
Ze pry jste se umistili zase v czech top 100? kolikati tentokrati? Díky(krumpy)
Foto
Dobrý den, ano, je to skutečně tak. Skupina AURES Holdings se letos v žebříčku největších firem CZECH TOP 100 s loňskými tržbami 17,2 miliardy Kč umístila na 48. pozici. Již čtvrtým rokem v řadě se tak drží v první padesátce největších tuzemských společností a jsme na to pyšní.
Zdravím paní ředitelko. Co je prosím pravdy na tom, že Maroš Kramár se stal vaší tváří na SK? Díky, Luboš(Luboš Půhonný)
Foto
Dobrý den, ano, je to tak. Jsme rádi, že právě s tímto oblíbeným hercem a moderátorem můžeme spolupracovat. Maroš se tak připojil k řadě osobností a pomůže nám budovat pozitivní vnímání značky.