23. říjen 1989: Těšíme se na formana
O Škody Favorit byl neutuchající zájem a jmen v pořadnících neubývalo. Mladoboleslavská Škodovka už ale lákala na další novinku – na formana.
„Vyrovnali jsme skluzy z počátku roku, a tak letos vyrobíme plánovaných sto tisíc kusů favoritů. V současné době produkuje závod denně 460 favoritů, 310 Škod 125 a třicet dva vozů Škoda Rapid,“ prozradil před dvaceti lety náměstek ředitele mladoboleslavské Škodovky Luboš Kopecký. S favoritem jsme udělali přímo díru do světa. Vyváželi jsme ho do Velké Británie, Nizozemska, západního Německa, Finska či Itálie a světe, div se, socialistické státy ostrouhaly! Holt devizy byly devizy.
Motoristé se už ale nemohli dočkat další novinky: Od poloviny roku 1990 bude zahájena výroba vozů Škoda 785 Tourist. Že ho neznáte? Ale kdepak! Tourist nakonec dostal nové jméno – forman. Jako první porevoluční české auto mělo už řadu západních vymožeností. Majitel si mohl vybrat výbavu – třeba výklopnou střechu, postranní lišty nebo spojlery. Za čtyři roky, co se forman vyráběl, sjelo z linky více než 223 tisíc kusů, desetitisíce jich po silnicích jezdí dodnes a nezastaví je asi ani šrotovné...
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.