S pověstí taxikářů to šlo v posledních letech z kopce. Společnosti Uber a Taxify této situace využily, avšak po letech jednání uznal i premiér v demisi Andrej Babiš (ANO), že firmy jezdí v Praze nelegálně. Jednání na vládě však nebyla úspěšná a protesty budou pokračovat. „Podle mě by bylo mnohem lepší, kdyby se taxikáři zaměřili spíše na instituce a demonstrovali klasickým způsobem například před budovami ministerstev,“ řekl Faltýnek.

Zároveň se se svou společností chce zaměřovat spíše na kvalitu a vylepšení obecného povědomí o „dročkařích“. „Nejdříve jsme jezdili pouze jako odvoz automobilů, to pro nás byl zlomový okamžik, když jsme začínali. Postupně jsme se rozšířili o taxislužbu a různé plány máme i do budoucna. Nyní nám jde o kvalitu služeb,“ vypráví dále. Zároveň si myslí, že Pražané a turisté by neměli tolik hledět na nejnižší cenu, ale spíše na řidiče a vozidla, která je přepravují.

Takto loni protestovali taxikáři u letiště:

„Stát zaspal v kontrolách“

I když z oficiálních statistik vyplývá, že oproti taxikářům jezdí za předražené ceny spíše Uber, lidé této společnosti stále využívají. „Hodně lidí kouká jen na cenu, ale postupem času se to mění. Zvláště v posledních letech chtějí lidé také komfort nebo slušného řidiče, který jim poradí. Proto si například myslím, že místopisné zkoušky by měly zůstat podmínkou získání licence,“ myslí si Faltýnek.

Právě to by podle něj mělo být hlavní prioritou pro pražské dispečinky do budoucna. Stát by však měl také více využívat kontrolních mechanismů. „Kdyby kontroly byly plošné a fungovaly v minulosti, nemuseli jsme se vůbec dostat s pověstí do této situace. Stát v tomto však zaspal a tu příležitost se rozhodli zneužít taxikáři, kteří pak jezdili na stovky korun na kilometr, což vrhlo špatné světlo na všechny řidiče taxi,“ vysvětluje.

Modrý anděl ale podle Faltýnka čekají další změny. „Postupem času bychom se chtěli rozšiřovat a nabízet také například pronájmy vozů. Zvláště u jednotlivců by to mohlo mít úspěch, jelikož pořídit si dnes automobil není tak lukrativní jako v minulosti, zvláště u jízdy po Praze,“ dodal na závěr.