Potíže odstartovaly už v pondělí při letu z Marsa Alam, ten nabral obří zpoždění, klienti se vrátili až v úterý brzy ráno. Další potíže se pak postupně začaly nabalovat, přesouvat a rušit se začaly lety jak z Egypta do Čech, tak opačně. Část turistů kvůli tomu uvízla v Egyptě. Někteří si museli pobyt za vlastní peníze prodlužovat, jiní zase se sbalenými kufry trávili hodiny a hodiny na recepci.
Na vině je podle mluvčího cestovky Blue Style Jana Kadeřábka letecká společnost Skyline Express Airlines. S leteckou společností byly problémy opakovaně a Blue Style oznámilo, že s aerolinkou s okamžitou platností ukončila spolupráci. Místo ní se cestovka dohodla se Smartwings, která začala už v úterý do Egypta vysílat „záchranné lety“.
Cestující, kteří ve středu jedním takovým letem dorazili zpět do Čech krátce před druhou hodinou, mají ale opačný problém, než ti, kteří v Egyptě uvízli. Tito klienti naopak o téměř celý den dovolené přišli.
Budeme si stěžovat!
„My jsme tam byli od 25. a měli jsme tam být do zítřka, takže nám to o den zkrátili. Nám to zkrátili, jiní tam zase museli čekat. Někomu dali pokoj, ale pro někoho zase neměli. Ale budeme si stěžovat, jestli dostaneme nějaké odškodnění, nevíme, říkali jsme si, že to budeme řešit, až přiletíme, to nemá cenu řešit po telefonu a ve zprávách,“ řekla Blesku Marie D. (68).
Zprávu o změnu letu se prý dozvěděli po telefonu: „Dozvěděli jsme se to tak, že nám delegát napsal SMS. Žádná omluva nám ale nepřišla, pochybuju, že něco přijde,“ dodala Marie.
Anna M. Blesku popsala, že do letadla nasedli až na třetí pokus: „My jsme měli letět dneska ve 23:55, to nám změnili na 15:20 a nakonec jsme letěli v 9. To už teda dodrželi, ale přišli jsme v podstatě o celý den. My jsme šli do letadla na třikrát, ale ti chudáci co letěli před námi, museli asi pětkrát,“ Anna M.
Poslední skupina je na cestě
Návrat klientů, kteří v Egyptě nechtěně strávili desítky hodin navíc v nuzných podmínkách, se očekává na středeční večerní hodiny. Mluvčí CK Blue Style ve středu v podvečer pro Blesk uvedl, že jsou to poslední cestující, které je potřeba dopravit do cílové destinace. „Aktuálně už jsou téměř všichni naši klienti, kterých se situace týkala, zpět doma z dovolené nebo dorazili do cílové destinace. Poslední skupina je právě nyní na cestě zpět do České republiky,“ uvedl Jan Kadeřábek.
Cestovní kancelář se podle mluvčího postarala o všechny své klienty: „Pro ty, kteří zůstali v destinaci déle, jsme zajistili prodloužené ubytování v hotelu na naše náklady, včetně all inclusive služeb. Nikdo nezůstal bez pomoci,“ dodává Kadeřábek.