Plán rozvoje cyklotras a cyklostezek zajistí a zrychlí podle dokumentu systematický a koordinovaný rozvoj staveb a projekty budou mít velký dopad na propojenost tras přes celé město a urychlí se tím i příprava staveb, píše se v materiálu. Systém rozlišuje tři typy vedení tras, a sice nadřazené trasy s označením A0 až A9, páteřní trasy A10 až A49 a hlavní trasy A100 až A599.
„Důraz bude kladen na úseky, které propojí tu dosud nespojitou síť chráněných tras do souvislých úseků. Protože právě ta chráněná spojitá síť bude dostatečně atraktivní, aby zvláště zranitelní účastníci provozu byli motivováni k využití kola jako dopravního prostředku,“ řekl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti).
Cyklisté se projedou na kraj Prahy
Plán se v převážné většině zabývá nadřazenými cyklotrasami. Mezi připravenými projekty je například rozšíření páteřní cyklostezky A1 na levém břehu v Radotíně, prodloužení cyklostezky podél vodní nádrže Košík na Jižním Městě nebo obnova povrchu U Záběhlického zámku. TSK bude řešit také cyklostezku A3 v Kolovratech nebo podchod ve Stoliňské ulici v Horních Počernicích. Mezi projekty, na kterých se teprve pracuje, jsou mimo jiné práce na trase A3 mezi Hostivaří a Dolními Měcholupy, Háji a Uhřiněvsí nebo z Krejcárku do Kyjí.
Břímě rudé minulosti: (Ne)vyrovnali jsme se s ní? Odpovědi budou odborníci hledat na konferenci v Praze

Změny se chystají také u současných tras. Například trasa A50 bude přejmenována na A0, přeložení čeká části trasy A4 na Roztylech, v Letňanech a Ďáblicích, změna vedení čeká na několika místech trasy A6, A7 nebo A9 mezi ulicemi Pod Pekárnami a sady Na Klíčově v Praze 9. Přetrasovány budou také některé cyklotrasy a cyklostezky v okolí ruzyňského letiště, kde navíc vzniknou i nové cesty.
V Praze bylo loni podle ročenky TSK 549 kilometrů značených cyklotras, z toho 248 kilometrů na cyklostezkách mimo automobilovou dopravu. V ulicích města je vyznačeno 74,5 kilometru cyklopruhů a 37,7 kilometru takzvaných cyklopiktokoridorů, tedy znaků upozorňujících řidiče na častý průjezd cyklistů. Na 40 kilometrech mohou cyklisté jet vyhrazenými pruhy pro autobusy.