Stanice se měla stát novou konečnou metra B a využít stávajících kolejí vedoucích do zličínského depa. Depo Zličín mělo být jednou z mála povrchových stanic pražského metra a měl u ní vyrůst velký P+R parkovací dům.

Z celkové částky, na kterou příprava vyšla, byly nejdražší dva koupené pozemky. Město vyšla na bezmála 49,49 milionu korun. Za projektové práce vydalo město, potažmo dopravní podnik (DPP), téměř 6,6 milionu. Zbytek peněz tvoří náklady na architektonickou soutěž podoby stanice.

Jedním z argumentů, proč stanici postavit, je plánované záchytné parkoviště P+R s 1 200 místy. Podle dokumentu však magistrát v současné chvíli připravuje P+R pouze s pěti stovkami míst. Zároveň by k nové stanici nemohly zajíždět autobusy, které by nadále končily u metra B Zličín.

„K žádným provozním úsporám by tedy patrně nedošlo a z pohledu uvažovaného přestupu cestujících by existovalo reálné riziko, že by k žádnému přestupu na metro vůbec nedošlo, protože do stanice Depo Zličín by z provozních důvodů zajížděla pouze každá třetí souprava,“ píše se v materiálu. Namísto původního záměru vybudovat novou stanici tak DPP pouze modernizuje depo s tím, že koleje do budoucna umožní i vybudování stanice.

Scheinherr: Stačilo nic nedělat

Rozhodnutí města v srpnu kritizoval Scheinherr. „Čerstvě získané pravomocné územní povolení je skvělý výsledek práce DPP, bohužel pro Pražany s hořkou příchutí. Doslova stačilo nedělat nic a Praha mohla do dvou let začít stavět novou stanici,“ řekl tehdy.

Podobným způsobem jako navrhovaná stanice Depo Zličín vznikla v roce 2006 stanice Depo Hostivař ve Strašnicích, kterou DPP postavil jako součást depa z jedné jeho někdejší haly. Kromě dep v Hostivaři a na Zličíně funguje v pražském metru ještě třetí na Kačerově.

Fotogalerie
15 fotografií