„APSS ČR si v letošním roce dělala mezi členy průzkum potřeby zaměstnanců. Zjistili jsme, že v systému je cca 3 000 neobsazených pracovních míst. Nejsložitější situace v získávání nových zaměstnanců je vzhledem k vysoké poptávce po zaměstnancích právě zde v Praze. Odborným odhadem jen v Praze je k dispozici okolo 500 volných pracovních míst v sociálních službách,“ uvedl ředitel Domova pro osoby se zdravotním postižením Palata a viceprezident APSS ČR Jiří Procházka.
Již podle dřívějších vyjádření představitelů APSS je potřeba si pracovníků v sociálních službách vážit a šířit povědomí o jejich nelehké práci. „Jsou zde pro ty, kteří potřebují pomoc a péči, pro ty, kteří s jejich podporou mohou žít kvalitní a důstojný život,“ uvedl letos v lednu při udělování Národních cen za práci v sociálních službách prezident APSS Jiří Horecký. Ceny uděluje APSS společně s Diakonií Českobratrské církve evangelické. Organizace poukazují také na nedostatek financí na služby a jejich rozvoj i na nízké výdělky.
Asociace podle něj uvítala možnost spolupráce s hlavním městem na kampani, která v nynějším Týdnu sociálních služeb ukazuje na možnosti uplatnění v oboru, kde práce dává velký smysl, dodal.
Noviny, televize i rozhlas
Připravit projekt stálo město zhruba 150 000 korun, potrvá zhruba dva měsíce. Kampaň bude k vidění v tisku, v pražském mobiliáři a přibydou i rozhlasové spoty. Součástí kampaně je také web, kde zájemci najdou základní informace o sociálních službách od obecného popisu služeb až po požadavky na odbornou způsobilost v různých profesích, jako je zdravotní sestra, sociální pracovník nebo pečovatelé v domácnostech.
„Vítáme každou příležitost, která pomůže získat nové pracovníky do sociálních služeb. Kampaň, která lidem ukáže, jak těžká, ale zároveň i krásná práce to je,“ podotkl ředitel společnosti HEWER Jiří Boháček. Byl by rád, kdyby se kampaň dostala do co možná nejširšího povědomí a pomohla zvýšit prestiž této profese.