Nová trať má vést od stávajících zastávek tramvají Nádraží Modřany podél Komořanské ulice na jih k ulici U Soutoku, odkud má pokračovat po trase nevyužívané železniční vlečky mezi ulicemi Nad Teplárnou a U Vlečky. „Tímto koridorem se trať stočí směrem na východ a vystoupá do Komořan, kde překříží Komořanskou ulici a bude pokračovat dále do průmyslového areálu určeného k revitalizaci. Zde bude tramvajová trať ukončena," píše se v dokumentu.

Celková délka cesty je 2,6 kilometru včetně koncové smyčky. Na trati podnik plánuje vznik pěti zastávek s pracovními názvy Modřanský cukrovar, Modřanské laguny, Nad Teplárnou, Komořany a Nové Komořany. Většina trasy povede mimo komunikace, podle dokumentu se tak cestování veřejnou dopravou zrychlí. Zároveň ale bude třeba dořešit některé majetkoprávní vztahy.

Odhad nákladů na vybudování trati činí 670 milionů korun, na vytvoření projektu dalších 30 milionů. Stavba trati by se měla podle dokumentu uskutečnit v letech 2028 a 2029.

Vedení města schválilo vypracování projektu tramvajové trati rovněž z Dvorců přes Budějovickou do ulice U Plynárny v Michli, kde se napojí na současné koleje. Projekt vyjde na 50 milionů korun a odhad nákladů na výstavbu je nyní 1,7 miliardy korun. Město také nechá udělat projekt trati z Podbaby přes Troju do Bohnic, jejíž součástí má být nový most a tunel. Cena by podle odhadů mohla být asi 6,5 miliardy korun.