Linka S61 měla původně vyjet v prosinci 2024 z Vršovic přes Zahradní Město do Malešic. V této trase ale letos zprovozněna nebude. „Prodlužuje se příprava výstavby, odhad zpoždění v tomto okamžiku je v řádu jednotek let,“ uvedl Drápal.

Podmínkou, aby vlaky linky S61 jezdily přes Zahradní Město, je výstavba zastávek Jahodnice a Hostavice Jiráskova čtvrť, výhledově se počítá ještě se zastávkou Praha-Malešice s přestupem na metro A ve stanici Depo Hostivař. Kvůli potížím by tak zatím vlaky měly jet v alternativní trase přes hlavní nádraží a Kyje. Ropid také jedná o prodloužení vlaků do středočeských Úval.

Dalším vlakovým spojením, které má vzniknout, je linka S71 z Radotína přes Krč a Zahradní Město do Běchovic. Podmínek pro zavedení linky je v tomto případě několik. První je, že nejprve musí vzniknout zastávky Praha-Braník Ve Studeném a Praha-Spořilov.

Druhou podmínkou pro S71 je, že Správa železnic musí opravit trať ze Smíchova na hlavní nádraží, kde je problém chátrajícího železničního mostu mezi Smíchovem a Podskalím. Do vyřešení tohoto problému pojedou vlaky z Berouna přes Branický most a Krč, kudy je plánována právě linka S71. „Termín zavedení linky S71 v tuto chvíli nelze předvídat, bude se odvíjet od postupu stavebních prací především v oblasti železničního mostu na Výtoni,“ dodal Drápal.

Změna dopravce čeká fungující linku S49 z Prahy-Hostivař do středočeských Roztok u Prahy. Od změny jízdního řádu v prosinci 2024 nahradí dosavadního provozovatele, firmu Arriva firma Regiojet, která zvítězila v nabídkovém řízení.