Desátá městská část si vybrala nové logo a společně s ním i celou vizuální identitu. Designéři z ateliéru MadLove pro Prahu 10 vytvořili jednoduchý a zároveň odvážný vizuální styl, který je postaven na římské číslici deset. Nové logo nahradí znak Vršovic, kterým se městská část prezentovala doposud. Designérskou soutěž pro Prahu 10 uspořádala organizace Czechdesign, ta už v minulosti pomáhala najít nové logo Praze 3 a Praze 6.
Jasné a jednoduché „X“ na sebe může brát mnoho podob pro různé potřeby. Základní černobílá barevná kombinace má podtrhovat důstojný úřad. Zároveň jej ale lze podat i v hravějším a barevnějším provedení, které poslouží pro pořádání různých kulturních akcí a podobně.
„Symbol je to podle nás přímočarý a signifikantní. Poznáme jej, i když na sebe vezme různé podoby a formy provedení. V tom vidíme sílu identity. Vybízí ke kreativitě a volné interpretaci. Není neosobním, rigidním znakem, ale flexibilním komunikačním jazykem. Proto věříme, že je tato identita dlouhodobě udržitelná, bude se lehce obměňovat a díky tomu se neomrzí,“ přibližuje v tiskové zprávě koncept Pavel Mádl ze studia MadLove.
„Desítka je pestrou architektonickou mozaikou a neméně bohatá je i skladba lidí, která tuto městskou část nazývá svým domovem. Dlouho nám však chyběla jednotná vizuální identita a jasně rozpoznatelné logo, které by nás spojovalo. Vítězný návrh z dílny MadLove toto napravuje a dává nám možnost začít budovat unikátní značku. Nový styl se postupně propíše do všech komunikačních kanálů, do tiskovin i brandingu radnice,“ komentuje Martin Valovič, starosta Prahy 10.
Co na to místní?
Blesk oslovil několik místních s dotazem, co na nové logo své městské části říkají. „Je pravda, že ten starý znak byl takový nijaký, tohle je sice jednoduché ale snadno zapamatovatelné a vlastně se to nabízí. Přijde mi to jako změna k lepšímu,“ řekla Blesku Petra H (29). Tento názor, ale nesdílí například pan Adam K. (48), který prý žije na Praze 10 celý život: „Moc se mi tyhle minimalistické loga nelíbí. Sice jsem nevěděl, že původní znak se vztahuje jen k Vršovicím, ale přišel mi lepší. Tohle mi nepřipadá jako logo městské části.“ Většina lidí, které Blesk oslovil, se však vyjádřila v tom smyslu, že jim bývalý znak nijak nevadil a nové logo je jim také sympatické.
Jak ale bude nová vizuální identita druhé nejlidnatější městské části fungovat z pohledu člověka z oboru? S tímto dotazem se Blesk obrátil na designéra Jakuba Vaňka, jehož návrh si pro svou vizuální identitu před čtyřmi lety vybrala například Praha 3.
„Řešení s římskou číslicí se nabízelo jako silné charakteristické řešení. Autoři však vytvořili pomocí číslice příjemný kontejner pro dynamickou identitu. Tím vznikl prostor pro vývoj značky v rámci času. Vizuální styl bude schopný zároveň reagovat na rozmanité potřeby městské části. Od důstojných merkantilních tiskovin, až po více kreativní propagační aplikace. Pevně věřím, že vedení města udrží konzistentní kvalitu ilustrací a aplikací v rámci číslice X i po předání vizuálního stylu autory. To vidím jako jediné slabé místo,“ zhodnotil návrh pro Blesk Jakub Vaněk z Vaněk.Studio.
Podle mluvčího Prahy 10 Jána Troppa radnice ze své kasy na novou vizuální identitu vynaložila lehce přes jeden milion korun, 600 000 korun si odnese studio MadLove za vítězný návrh a bezmála 300 000 inkasuje společnost Czechdesign za organizace soutěže. Ostatní náklady činí skicovné a odměna pro odbornou část poroty.
Nová vizuální identita Prahy 10 Czechdesign