Praha v prosinci loňského roku představila velkokapacitní tříčlánkový trolejbus Škoda Solaris 24, do kterého se vejde celkem 179 cestujících. Tento obr by měl operovat na lince, která propojuje Veleslavín a Letiště Václava Havla, a to nejméně do té doby, než bude dostavěno vlakové spojení.

Ostrý start provozu nového trolejbusu je naplánován na březen, do té doby musí ve zkušebním provozu najezdit povinných 15 000 kilometrů s cestujícími. Novinku si nyní mohou užít na trase mezi Palmovkou a Letňany. „Trolejbus má aktuálně najeto požadovaných 5 950 kilometrů bez cestujících. Část kilometrů bylo najeto bez zátěže a část se zátěží, přesně podle požadavku drážního úřadu. Nyní bude následovat 15 000 kilometrů s cestujícími,” řekl v prosinci vedoucí provozu autobusů dopravního podniku (DPP) Jan Barchánek.

Z Veleslavína na letiště

Dopravní podnik však nové stroje samozřejmě testuje i na trase, na které budou jezdit. Tedy z Veleslavína na letiště. „Tříčlánkový trolejbus poprvé na trati na letiště. Dnes se uskutečnily zkoušky průjezdnosti trasy budoucí linky 59 s trolejbusem Škoda-Solaris 24m v bateriovém režimu. Nyní máme k dispozici od výrobce 3 trolejbusy tohoto typu z celkově 20 objednaných, které jsou určeny na aktuálně budovanou trolejbusovou trať z Nádraží Veleslavín na letiště,“ informoval dopravní podnik koncem ledna.

Nabourá sám do sebe!

Jenže právě při těchto testech si Pražané všimli, že trolejbus má v některých místech, zvláště na výjezdu z točny na Veleslavíně, problém vytočit zatáčky. Samozřejmě vznikla i videa, u kterých se nešetřilo posměšnými komentáři. „To bude první vozidlo, které na kruháči u letiště nabourá samo do sebe,“ napsal jeden z uživatelů. „Lituji toho řidiče, to musí být trochu kamikadze,“ uvedl další.

„Ještě bych dal přívěs a je to,“ vysmívá se další. „A jediný jak to Praha vyřeší je, že ze 3 pruhů udělá 2,” píše další. Rozpačitý byl i dopravní expert Roman Budský „Ta trasa se měla důsledně posoudit, než se tam pustí tak rozměrné vozidlo. Myslím, že řidič toho za celou směnu bude mít dost,“ řekl Budský pro CNN Prima News.

Jenže právě z těchto důvodů probíhají tyto testovací jízdy, aby se „vychytaly mouchy“. „V rámci zkušebních jízd, které proběhly minulé úterý, jsme zrealizovali za účasti Policie ČR, Dopravního odboru magistrátu hlavního města a dalších úřadů ověření průjezdnosti vozidla v celé délce budoucí tratě. Dotčené orgány na základě výsledků šetření mají oprávnění lokálně upravit organizaci provozu na pozemních komunikacích, jako je např. světelná signalizace na křižovatkách, dopravní řešení, změna jízdních pruhů, dopravní značení apod. Aktuálně je vše v řešení,“ sdělil dopravní podnik.

Fotogalerie
17 fotografií