Nynější práce se budou konat ve do dvou fázích. První začne 15. ledna a potrvá do 4. února, silničáři budou vyměňovat ložiska mostu. Uzavřou při tom vyhrazený jízdní pruh MHD v podjezdu mostu a veškerá doprava pojede v pravém jízdním pruhu.

V druhé fázi od 5. února do 17. března dělníci umístí schodišťové věže pro přístup do komor severního mostu. Silničáři uzavřou vyhrazený jízdní pruh pod mostem a průjezd bude možný dvěma zúženými jízdními pruhy.

Nastávající práce souvisí s chystanou letošní opravou Barrandovského mostu. Letos má TSK naplánovánu třetí etapu oprav ze čtyř. Loni a předloni byla opravena část soumostí ve směru ze Smíchova do Braníku. Letos se bude pracovat na severní části mostu ve směru na Smíchov. TSK nyní zvažuje, že sloučí následující dvě etapy oprav mostu do jedné. To by znamenalo, že by dělníci letos stihli udělat všechny práce naplánované na roky 2024 a 2025. Rozhodnutí má padnout tento měsíc.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let, vždy trvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na 594,5 milionu korun.